کد خبر : 313183
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
-

آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطّی نفیس دوره صفوی برگزار شد

آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطّی نفیس دوره صفوی برگزار شد

به همت کتابخانه مرکزی آستان مقدس، آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطّی نفیس دوره صفوی در موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، در این مراسم که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: کتب و نسخ خطی بسیار زیادی در حوزه علوم دینی در کشورهای اسلامی موجود است که به دلیل کم توجهی، بخشی از این نسخ از بین رفته و بخش دیگری به شکلی درآمده که دیگر قابل استفاده نیست.

وی افزود: بخشی از کتب قدیمی نیز با تلاش بزرگانی همچون مرحوم آیت الله مرعشی با همت و زحمت فراوان جمع آوری گردید تا امروز آثار مهم و گرانسنگی از میراث گذشتگان به دست ما برسد.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث مرمّت کتب خطّی را امری مهم و لازم توصیف کرده و تصریح کرد: مرمّت کتب خطّی اقدام ارزشمندی است که اگر به درستی و به موقع صورت نگیرد، به تدریج این آثار گرانبها از بین می رود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ضمن تشکر از زحمات استاد حمید ملکیان و دیگر مسئولان کتابخانه آستان مقدس در امر مرمت قرآن خطّی موجود، ابراز امیدواری کرد که ان شاء الله به لطف خداوند سایر کتب خطّی موجود در کتابخانه آستان مقدس مرمت گردد تا این آثار احیا و در اختیار ما و آیندگان قرار گیرد.

سخنرانی حمید ملکیان پیرامون روند مرمت قرآن دوره صفوی از دیگر برنامه های این مراسم بود و در پایان از مرمّت قرآن خطّی نفیس دوره صفوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر رونمایی شد و این اثر نفیس به موزه آستان مقدس اهدا تا در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گیرد.

گفتنی است، این قرآن خطّی نفیس به کتابت علاء الدین تبریزی خوشنویس عصر صفوی، به عنوان اولین قرآن خطی ثبت شده در کتابخانه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، وقف این بارگاه ملکوتی شده و بر روی قبر مطهر آن حضرت قرار داشته است.

 آیین رونمایی از مرمّت قرآن خطّی نفیس دوره صفوی برگزار شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 8 =