کد خبر : 313117
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
-

دستگاه سوییپر چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه سوییپر چیست و چه کاربردی دارد؟

انتشار گرد و غبار در محیط برای سلامتی افراد حاضر در آن بسیار مضر است و در مقابل پاکیزگی و نظافت محیط اطراف نیز تاثیرات مثبتی به همراه داشته و باعث افزایش مراجعه‌کنندگان به محیط‌های کسب و کار می‌شود. به همین دلیل جهت سهولت در عملیات نظافت و افزایش راندمان کاری علی‌الخصوص در محیط‌های وسیع، از دستگاهی به نام سوییپر صنعتی استفاده می‌گردد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از هایپر صنعت فامکو، دستگاه سوییپر صنعتی جهت نظافت و جمع‌آوری گرد و غبار در محیط‌های صنعتی و خیابان‌ها استفاده می‌شود. در ادامه با دریافت مشاوره از کارشناسان‌ هایپر صنعت فامکو اقدم به معرفی این تجهیز نظافتی کرده‌ایم. این مطلب برای افرادی که قصد خرید یا آشنایی با این تجهیز سودمند را دارند، بسیار مفید خواهد بود.

انواع دستگاه سوییپر

سوییپرها انواع مختلفی دارند و تقسیم‌بندی آن‌ها در قالب دو نوع سوییپر صنعتی دستی و سوییپر صنعتی سرنشین‌دار انجام می‌شود که در ادامه به شرح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

  • سوییپر دستی

سوییپر دستی از جمله دستگاه‌های نظافت برای جمع‌آوری گرد و خاک و زباله‌های جامد است که اپراتور با قرارگیری در پشت دستگاه، آن را هدایت می‌نماید. سوییپر دستی، دارای ابعاد فشرده و منسجم بوده و برای نظافت مکان‌هایی با وسعت کم بسیار پرکاربرد است.

سوییپر صنعتی

  • سوییپر سرنشین دار

در طراحی دستگاه سوییپر سرنشین‌دار که به آن سویپر خیابانی یا جاروب خودرویی، به منظور افزایش راندمان کار و عدم خستگی اپراتور در حین عملیات نظافت، از صندلی کاربر استفاده شده است. در این نوع سوییپرها اپراتور با استقرار روی صندلی، دستگاه سوییپر را هدایت می‌کند. سویپر خودرویی از دسته‌بندی ماشین آلات نظافتی صنعتی می‌باشد که برای آلودگی زدایی سطوح وسیع و هموار فضای شهری، نظیر محوطه ساختمان‌های مسکونی و تجاری، پارک‌ها، پارکینگ‌ها و انبار محیط‌های صنعتی طراحی شده است. سوییپر از جهت تامین انرژی مورد نیاز برای جابجایی و جمع‌آوری آلودگی، به سه دسته مکانیکی، دارای باتری و سوخت فسیلی (بنزینی یا دیزل) تقسیم‌بندی می‌شود.

دستگاه سوییپر صنعتی

نحوه تخلیه مخزن زباله سوییپر صنعتی

  • سوییپر با مخزن تخلیه دستی

تخلیه دستی مخزن زباله، مناسب سوییپرهایی با حجم مخزن کوچک است. در این سوییپرها با فشردن یک اهرم، مخزن از بدنه اصلی جدا شده و به صورت دستی تخلیه می‌گردد.

  • سوییپر با مخزن تخلیه مکانیزه

در سوییپرهای صنعتی با حجم مخزن بزرگ، تخلیه زباله به صورت دستی، کار دشواری است، به همین علت جهت رفع این مشکل در سوییپر صنعتی از روش تخلیه مکانیزه استفاده می‌گردد. تخلیه مکانیزه به این صورت است که مخزن دارای یک جک هیدرولیک است که تا ارتفاع مشخصی بالا می‌رود و مستقیما داخل سطل زباله تخلیه می‌گردد. میزان تخلیه مخزن یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب جاروی صنعتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نحوه کار سوییپر صنعتی

دستگاه سوییپر صنعتی دارای برس اصلی مرکزی و برس دیسکی جانبی می‌باشد و نحوه عملکرد آن به دو صورت مکانیکی و مکشی است. در عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی به روش مکانیکی، زباله‌ها با حرکت برس‌های جانبی به سمت برس مرکزی و سپس داخل مخزن فرستاده می‌شوند. همچنین در شیوه جمع‌آوری زباله به روش مکش نیز سیستمی روی برس‌های جانبی جهت مکش گرد و غبار تعبیه شده است.

سوییپر صنعتی عملیات نظافت محوطه را به صورت عملیات همزمان مکانیکی و مکشی انجام می‌دهد، به این صورت که ابتدا با عملکرد مکانیکی و دوران برس‌ها، زباله‌های جامد از محیط جمع‌آوری شده و به درون مخزن سوییپر می‌ریزند و سپس سامانه مکشی که بر روی برس‌های جانبی تعبیه شده، گرد و غبار حاصل از نظافت محیط را مکش نموده و از انتشار آن به اطراف جلوگیری می‌کند.

سرویس و نگهداری دستگاه

جهت افزایش طول عمر دستگاه توصیه می‌کنیم مخزن زباله پس از هر بار استفاده، تخلیه و فیلتر دستگاه به صورت پیوسته نظافت شود. همچنین در فواصل زمانی مشخص اقلام مصرفی دستگاه نیز مورد بازدید قرار گرفته و در صورت نیاز اقدام به تعویض گردد. سوییپرها دارای تنوع زیادی از مدل و برند هستند و همین موضوع باعث شده که انتخاب مناسب این تجهیزات برای کاربر کمی مشکل باشد.

توجه داشته باشید که تمام محصولات نظافتی در مدل‌های مختلف ارائه می‌شوند و هر یک از آن‌ها برای انجام فرآیند خاصی کاربرد دارند. انتخاب نوع و تعداد دستگاه سوییپر صنعتی یکی از مهمترین مراحل در خرید این نوع تجهیزات می‌باشد. بنابراین توصیه می‌شود علاوه بر تهیه ماشین سوییپر صنعتی از مراکز معتبر که تضمین‌کننده اصالت کالا هستند، از کارشناسان با تجربه در این راستا نیز مشاوره دریافت نمایید.

هایپر صنعت فامکو از جمله مراکز معتبر در این زمینه است که با استفاده از کارشناسان برگزیده و با ارائه مشاوره رایگان، کاربر را در انتخاب صحیح محصولات نظافتی صنعتی یاری می‌نماید. این مجموعه علاوه بر موارد ذکر شده، با ارائه خدمات فنی نظیر تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای دستگاه همچنین ارائه لوازم یدکی ماشین آلات نظافتی صنعتی نیز قادر به ارائه خدمات می‌باشد.

دستگاه سوییپر چیست و چه کاربردی دارد؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + شانزده =