کد خبر : 313045
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
-

بایدن: رقابت با چین به درگیری کشیده نخواهد شد

بایدن: رقابت با چین به درگیری کشیده نخواهد شد

بایدن امروز (یکشنبه) در نشست شرق آسیا در پنوم پن، کامبوج ضمن بیان این مساله که آمریکا با چین رقابت سنگینی خواهد داشت، درباره نقض‌های حقوق بشری در این کشور پرداخت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن به رهبران آسیایی گفت که خطوط ارتباطی ایالات متحده با چین برای جلوگیری از درگیری باز خواهد ماند.
بایدن در سخنرانی خود در اجلاس شرق آسیا در کامبوج گفت: ایالات متحده با چین رقابت خواهد کرد و در مورد سابقه حقوق بشر این کشور صحبت خواهد کرد، اما بر اهمیت صلح در تنگه تایوان و تضمین آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی تاکید می‌کند.
بایدن تاکید کرده رقابت با چین هیچگاه به سمت درگیری منحرف نخواهد شد

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن همچنین درباره روابط چین و آمریکا صحبت و بر این مساله تاکید کرد که ایالات متحده با چین به شدت رقابت می‌کند. او ضمن محکوم کردن نقض‌های گسترده حقوق بشری در چین بر این مساله تاکید کرد که خطوط ارتباطی با این کشور همچنان باز می‌ماند.

وی همچنین افزود، حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان اهمیت دارد و تهدیدها از سوی کره شمالی و حمله روسیه به اوکراین را نیز محکوم کرد.

روابط بین چین و غرب ۳۱ اوت ۲۰۲۲ و زمانی رو به وخامت گذاشت که دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن مسلمانان اویغور و سایر گروه‌های مسلمان در سینکیانگ در اردوگاه‌های به اصطلاح کار اجباری و در معرض تعرض، تجاوز، شکنجه، کار اجباری، سقط جنین و عقیم شدن قرار می‌گیرند.

بسیاری از کشورهای غربی این ارزیابی را مورد تایید قرار دادند اما پکن این گزارش را اشاعه اطلاعات نادرست از سوی نیروهای ضد چینی دانست و آن را رد کرد.

بایدن همچنین به مسئولان و شرکت کنندگان در نشست کامبوج گفت، آمریکا به ارتباطاتش با چین ادامه می‌دهد.

بایدن: رقابت با چین به درگیری کشیده نخواهد شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =