کد خبر : 312920
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
-

نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش اعتبار جنبش بین المللی تحریم اسرائیل (BDS)

نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش اعتبار جنبش بین المللی تحریم اسرائیل (BDS)

در پی تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل که به دیوان کیفری بین المللی اجازه می‌دهد موضوع حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین به منزله “اشغال مستمر” است یا خیر را بررسی کند، محافل سیاسی تل آویو نسبت به تحکیم جایگاه جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) هشدار دادند.

به گزارش عصرقائم، ایتمار آیخنر، نویسنده در گزارشی که در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر کرد، احتمال داد، حکم دادگاه کیفری بین المللی در مورد اشغالگری اسرائیل، مجوز توجیه مطالبات جنبش (BDS) را در مورد توقف خریداری کالاهای شهرک نشینان صهیونیست ساکن در کرانه باختری و نیز تحریم آن دسته از شرکت‌های اسرائیلی را بدهد که با این شهرک نشینان ارتباط اقتصادی یا تجاری دارند.

وی احتمال داد که لاهه رژیم صهیونیستی را به الحاق عملی کرانه باختری متهم کند. او هشدار داد، پیامدهای چنین اتهامی برای تل‌آویو در آینده «دردسر سیاسی» ایجاد خواهد کرد.

آیخنر پیش‌بینی کرد، اگر دادگاه لاهه حکمی مبنی بر “اشغال مستمر” رژیم صهیونیستی در فلسطین صادر کند، اسرائیل با این دادگاه همکاری نکند، چراکه در این صورت دادگاه این رژیم را به این امر متهم کرده که در عمل اراضی فلسطین را به اشغال خود درآورده است.

این نویسنده احتمال داد که دادگاه بین‌المللی رای خود را در این زمینه ظرف یک سال صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این تصمیم برای طرف‌های ذی‌ربط الزام‌آور نخواهد بود، اما بسیاری از کشورها آن را به عنوان «استاندارد حقوق بین‌الملل» خواهند دید.

نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش اعتبار جنبش بین المللی تحریم اسرائیل (BDS)
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =