کد خبر : 312923
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

نقش مهم گسترش فضای مجازی در شکل‌گیری کنش‌های دانشجویان

نقش مهم گسترش فضای مجازی در شکل‌گیری کنش‌های دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: فضای مجازی در شکل‌گیری ذهنیت، باورها و کنش‌های دانشجویان نقش مهمی ایفا می‌کند. این پدیده بسیار مهم قرن جدید به قدری فراگیر است که اهمیت تربیت شدن در این فصا را دو چندان می کند.

به گزارش عصرقائم، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در نشست روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های منطقه یک کشور بر ضرورت توجه به مهارت‌های زندگی دانشجویی و گسترش سواد رسانه ای تاکید کرد و گفت: موضوع آموزش مهارت های رسانه ای و سواد رسانه ای یکی از ماموریت های مهم مراکز مشاوره است که باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرد و از مشورت و تخصص علمی مشاوران بهره‌برد.

دکتر مهدی وجدانی همت، مدیر مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه علامه طباطبائی نیز به اجرای طرح پایش سلامت در این دانشگاه و راه اندازی نظام ارجاع در مراکز مشاوره دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: نظام ارجاع برای مراکز مشاوره دانشگاه در امر استفاده از خدمات متخصصان کمک کننده است. دفتر مشاوره اگر نظام ارجاع را در نظر بگیرد، متخصصان روانپزشکی، روان‌شناسی، روان‌درمانی و مشاوره‌ای که متخصص و مورد تایید هستند را انتخاب می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، در ادامه این نشست، روسای مراکز مشاوره به اقدامات انجام شده توسط مراکز مشاوره در دانشگاه های خود و مشکلات موجود در این زمینه پرداختند و بر توجه به تدوین و تدریس درس مهارت‌های زندگی دانشجویی، تاکید کردند. نقش و جایگاه مراکز مشاوره در حل بحران ها، حفظ هویت و نقش حرفه ای مشاوران، اجرای طرح پایش سلامت روان، تلاش برای برطرف کردن کمبود نیروی انسانی و متخصص، توجه به کمبود بودجه و نبود زیر ساخت های مناسب از دیگر مسائلی بود که روسای مراکز مشاوره دانشگاه های منطقه یک جهت ارتقاء سطح فعالیت‌های مراکز مشاوره مطرح کردند.

نقش مهم گسترش فضای مجازی در شکل‌گیری کنش‌های دانشجویان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − هشت =