کد خبر : 312851
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
-

واحدهای زیان‌ده آمازون زیر تیغ کاهش هزینه می‌روند

واحدهای زیان‌ده آمازون زیر تیغ کاهش هزینه می‌روند

غول اینترنتی آمازون با هدف کاهش هزینه، سرگرم بررسی کسب و کارهای زیان‌ده از جمله واحد دستگاهها است که الکسا در آن قرار دارد.

به گزارش عصرقائم، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: آمازون پس از چند ماه بررسی، به کارمندان بعضی از واحدهای زیان‌ده خود اعلام کرده است به دنبال شغل در بخشهای دیگر این شرکت باشند و در حال انتقال کارکنان به واحدهای سودآور است و تیمهای بخشهایی مانند رباتیک و خرده فروشی را تعطیل می کند.

آمازون به دقت سرگرم ارزیابی کسب و کار الکسا بوده و در حال حاضر بررسی این است که آیا  قابلیتهای جدیدی به این دستیار صوتی که در انواع مختلف دستگاههای آمازون وجود دارد، اضافه کند. اما افزودن قابلیتهای جدید، مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است و بسیاری از مشتریان از این دستیار صوتی فقط برای کارکردهای معدودی استفاده می کنند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال به نقل از اسناد مربوطه، واحدی که الکسا در آن قرار دارد، ضرر عملیاتی بیش از پنج میلیارد دلار در سال داشته است.

برد گلسر، سخنگوی آمازون به رویترز گفت: ما در حال به حساب آوردن فضای کلان جاری و بررسی فرصتها به منظور بهینه کردن هزینه ها هستیم. این شرکت درباره آینده الکسا خوش بین است زیرا کسب و کار مهم و حوزه سرمایه گذاری برای آمازون مانده است.

این خبر چند هفته پس از هشدار آمازون درباره کندی رشد در فصل تعطیلات، منتشر شده است. آمازون در فصل تعطیلات معمولا بالاترین فروش را دارد اما اکنون می گوید مصرف کنندگان و شرکتهای نگران تورم، ممکن است پول کمتری خرج کنند.

آمازون هفته گذشته اعلام کرد استخدام برای نیروی کار اداری را به مدت چند ماه آینده به دلیل فضای اقتصاد کلان غیرمعمول، متوقف خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، برنامه کاهش هزینه آمازون مشابه اقدامات غول فناوری متا پلتفرمز است که چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد ۱۱ هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد. غولهای فناوری دیگر نظیر آلفابت هم استخدام جدید را متوقف کرده اند.

واحدهای زیان‌ده آمازون زیر تیغ کاهش هزینه می‌روند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − هشت =