کد خبر : 312804
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
-

ایده‌های نو و خلاقانه شما برای داشتن یک «مدرسه خوب» چیست؟

ایده‌های نو و خلاقانه شما برای داشتن یک «مدرسه خوب» چیست؟

اول مهرماه سال جاری و در مراسم بازگشایی مدارس، سیدابراهیم رئیسی به عنوان بیست و سومین پرسش مهر ریاست جمهوری از دانش‌آموزان پرسید «شاخص‌های مدرسه خوب از نظر آنان کدام است؟» و از معلمان خواست که بگویند «برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش چه اقداماتی باید انجام شود؟».

به گزارش عصرقائم، اخیرا شیوه‌نامه اجرایی بیست و سومین پرسش مهر ریاست جمهوری ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و در آن جزئیات و نحوه شرکت در رویداد پرسش مهر رئیس جمهور تبیین شده است.

در مقدمه این شیوه‌نامه آمده است که «براساس مصوبه سال ۱۳۸۴ شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع تأکید بر استمرار اجرای پرسش مهر ریاست جمهوری و باهدف پرورش روحیه مشارکت‌جویی، پرسشگری و ایجاد روحیه اعتمادبه‌نفس و خودباوری، شیوه‌نامه اجرایی بیست و سومین فراخوان ملی پرسش مهر که در سطح دانش‌آموزان سراسر کشور و مدارس ایرانی خارج از کشور و فرهنگیان و کارکنان آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود به شرح ذیل اعلام می‌شود:

پرسش از دانش‌آموزان «به نظر شما، مدرسه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟»  و پرسش از فرهنگیان «برای افزایش بهره‌وری در آموزش‌وپرورش چه اقداماتی را باید انجام داد؟ » خواهد بود.

بیست و سومین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری امسال در دو بخش «ایده‌های نو» و «تجارب موفق» از طریق شبکه شاد و تولید آثار هنری در بخش ویژه جشنواره فرهنگی و هنری فردا برگزار خواهد شد.

 مخاطبان پرسش مهر رئیس جمهور

الف: دانش‌آموزان دختر و پسر دوره دوم ابتدایی تا متوسطه دوم

ب: دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور

ج: کلیه همکاران شاغل اعم از نیروهای رسمی، پیمانی و… و. در مدارس دولتی و غیردولتی

 عناوین شرکت در مسابقه

 الف: مسابقه ایده‌های نو(ضبط فیلم و مکتوب)

 دانش‌آموزان:  دانش‌آموزان باید ایده‌های نو و خلاقانه خود را برای داشتن یک «مدرسه خوب» با ضبط یک ویدئوی حداکثر سه دقیقه‌ای بیان کنند و یا طرح خود را به‌صورت مکتوب به صفحه پرسش مهر در شبکه شاد ارسال کنند.

فرهنگیان: همکاران باید ایده‌های نو و خلاقانه خود را برای افزایش بهره‌وری در آموزش‌وپرورش با ضبط یک ویدئوی حداکثر پنج دقیقه‌ای ارائه و یا طرح خود را به‌صورت مکتوب بر اساس قالب پیوستی تکمیل و به صفحه پرسش مهر در شبکه شاد ارسال کنند.

ب) مسابقه تجربه‌های موفق

دانش‌آموزان: یک یا چند ویژگی موفق مدرسه خود را با همکاری کادر اجرایی مدرسه در قالب یک ویدئوی حداکثر  پنج دقیقه‌ای ضبط و به صفحه پرسش مهر در شبکه شاد ارسال کنند.

ج) بخش تولیدات آثار هنری با موضوع مدرسه خوب (ویژه دانش‌آموزان)

این بخش به‌عنوان جایزه ویژه در چهل و یکمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری فردا در نظر گرفته‌شده است که نحوه شرکت در آن در قالب یک محور مشخص در متن شیوه‌نامه” جشنواره فردا”  که متعاقباً ارسال می‌شود تشریح می‌شود.

نحوه برگزاری و اعلام برگزیدگان

فراخوان، برای جذب حداکثری ایده‌ها و تجارب نو در دو دوره برگزیدگان خود را اعلام می‌کند.

الف) دوره اول فصل پاییز: زمان بارگذاری اثر: از ۱۳ آبان تا ۳۰ آذر ۱۴۰۱

اعلام نتایج دور اول: دی‌ماه ۱۴۰۱

ب) دوره دوم فصل زمستان: زمان بارگذاری اثر: ۱ دی‌ماه لغایت ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

اعلام نتایج دور دوم: اسفند ۱۴۰۱

در هر دوره (پاییز و زمستان) منتخبین هر بخش توسط داوران کشوری در بخش دانش‌آموزان با توجه به مقطع تحصیلی (بدون در نظر گرفتن جنسیت) و در بخش فرهنگیان نیز با توجه به بالاترین امتیاز کسب شده معرفی خواهند شد و محدودیتی در اعلام برگزیدگان وجود ندارد.

علاوه بر منتخبین اعلام شده توسط هیئت‌داوران، تعدادی از آثار منتخب دیگر نیز در کانال پرسش مهر شبکه شاد، بارگذاری خواهد شد تا مورد ارزیابی و رأی مردمی قرار گیرد. بخش منتخب آرای مردمی نیز، موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

از برگزیدگان تولید آثار هنری با موضوع مدرسه خوب، همراه با اعلام برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری فردا تقدیر به عمل خواهد آمد.

جوایز: به آثار برتر تندیس جشنواره، لوح تقدیر، جایزه نقدی و هدایای نفیس دیگر اهداء خواهد شد.

ایده‌های نو و خلاقانه شما برای داشتن یک «مدرسه خوب» چیست؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 6 =