کد خبر : 312849
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
-

آمریکا: اوکراین آماه مذاکره است، منتظر روسیه هستیم

آمریکا: اوکراین آماه مذاکره است، منتظر روسیه هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از کی‌یف شنیده که برای مذاکرات با حسن نیت با روسیه آماده است، و مسکو باید اعلام آمادگی کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اوکراین اعلام کرده است که این جنگ بالاخره پای میز مذاکره به پایان می‌رسد. پس مسکو باید نه تنها در حرف، بلکه در عمل هم نشان دهد که آماده مذاکره است، آماده آنچه جهان به شکلی کاملا شفاف از اوکراین شنید، اینکه آماده‌اند با حسن نیست پای میز مذاکره بنشینند.

پرایس گفت: متاسفانه روسیه هر از گاهی اعلام آمادگی برای مذاکره می‌کند و همزمان حملاتش علیه اوکراین را افزایش می‌دهد. مسکو حالا به زیرساخت‌های بیشتری از اوکراین آسیب می‌زند، از جمله انبارهای غذایی، گرمایش، آب و خدمات بهداشت.

در اواسط هفته جاری ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای مذاکره با روسیه، شرایطی را تعیین کرد: حفظ تمامیت ارضی اوکراین، رعایت منشور سازمان ملل، پرداخت غرامت برای آسیب‌های واردشده به اوکراین در خلال جنگ و همچنین تضمین اینکه چنین حملاتی دیگر هرگز اتفاق نخواهند افتاد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه بار دیگر موضع روسیه را تکرار کرد و گفت، مسکو هرگز از گفت‌وگو با کی‌یف اجتناب نکرده است.

آمریکا: اوکراین آماه مذاکره است، منتظر روسیه هستیم
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =