کد خبر : 312718
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
-

مسعود اطیابی: به‌خاطر شرایط روحی مردم «بخارست» را اکران می‌کنیم

مسعود اطیابی: به‌خاطر شرایط روحی مردم «بخارست» را اکران می‌کنیم

کارگردان فیلم «بخارست» با اشاره به اینکه احتمالاً فیلمش از سه‌شنبه هفته آینده روی پرده خواهد رفت گفت: ما قصد عادی‌سازی نداریم و فکر کردیم این اکران می‌تواند مفری باشد برای مردم و کمک کند تا دو ساعت شادابی تزریق شود.

به گزارش عصرقائم، مسعود اطیابی که تصمیم گرفته فیلم «بخارست» را در روزهای کم رونق سینما روانه اکران کند در گفت‌وگویی ، درباره تصمیم خود برای نمایش عمومی این فیلم بیان کرد:‌ قرار بود «بخارست» همین هفته اکران شود ولی باید شرایط روحی مردم را در نظر بگیریم. اگر قرار است فیلم ما اکران شود باید به کمک مردم بیاید و شادابی‌ای که دو ساعت می‌توانیم آن را تزریق کنیم، کاری است که الان می‌توانیم انجام دهیم؛ بنابراین باید اکران در موقعیتی باشد که این تاثیر را روی مردم بگذارد.

او افزود: احتمالا از روز سه‌شنبه هفته آینده فیلم «بخارست» را در سینماها اکران خواهیم کرد ولی همه چیز در دست بررسی است و هنوز با قطعیت نمی‌توانیم از اکران صحبت کنیم، به هر حال ما جزئی از مردم – با همه دیدگاه‌های مختلف – هستیم، ویدیوهای آن‌ها را می‌بینیم، نگاهشان را به آینده می‌بینیم، نگرانی‌هایشان را می‌شنویم و همه این مسائل را در نظر داریم. در این شرایط تنها کاری که می‌توانیم برای همین مردم که مظلومانه گرفتار بحران‌های مختلف می‌شوند انجام دهیم، این است که دو ساعت را برایشان به گونه‌ای مهیا کنیم که مفرّی برای فرار از بحران‌های روحی و روانی باشد.

کارگردان «دینامیت» با تاکید بر اینکه شرایط روحی مردم جامعه در این تصمیم گیری برای اکران «بخارست» اهمیت داشته است، گفت: علاوه بر این موضوع، اگر سالن‌دارها را کنار بگذاریم، ما از طرف کارکنان سالن‌های سینما هم پیگیری‌هایی داشتیم چون معیشت و زندگی آن‌ها گره خورده و می‌دانیم بحران اقتصادی چیست و چه تبعاتی دارد بنابراین باید پاسخ آن‌ها را هم بدهیم.

اطیابی تاکید کرد: این مسائل و دلایل برای اکران فیلم باید روشن برای مردم گفته شود تا بدانند اینطور نیست که بخواهیم فضا و احوال بسیاری از مردم جامعه را نادیده بگیریم. ما نمی‌خواهیم وضعیت را عادی‌سازی کنیم چون از نظر روانی عادی نیست ولی باید قبول کنیم آن‌هایی هم که می‌خواهند خیلی سیاه‌نمایی کنند و به مردم بگویند سیاه پوش باشید، اکثریت‌شان در پارتی‌های شبانه از شادی خود نمی‌گذرند. من با یکی دو نفر از افراد این چنینی که هشتگ‌های عزاداری می‌گذارند برخورد داشتم و قبول داشتند که خودشان در شرایط متفاوتی نسبت به این نوع هشتگ‌ها هستند. در کنار تمام این‌ها نباید فراموش کنیم که ما رسم و رسوم خوبی در کشور داریم و وقتی کسی عزادار می‌شود، بعد از چهل روز لباس سیاهش را در می‌آوریم. این رسم خوبی است و ما نیز می‌خواهیم فیلم خود را به مردم ارائه دهیم تا از این بحران درآیند.

«بخارست» یک کمدی اجتماعی به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی علی طلوعی است که بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، حسین یاری، رضا بهبودی، امیرحسین‌ آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه، ایمان صفا و وحید آقاپور در آن بازی کرده‌اند.

مسعود اطیابی: به‌خاطر شرایط روحی مردم «بخارست» را اکران می‌کنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 20 =