کد خبر : 312676
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
-

مشکلات مردم و کسب و کارهای مجازی را در این روزها کاملا درک می‌کنم

مشکلات مردم و کسب و کارهای مجازی را در این روزها کاملا درک می‌کنم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع صاحبان و مدیران تعدادی از کسب و کارهای فضای مجازی و برخی از مسئولان اصناف حوزه فناوری اطلاعات گفت: تمام تلاش ما در وزارت ارتباطات این است که بتوانیم حال این بخش را بهتر کنیم و برای این منظور به کمک و همراهی تمام فعالان این بخش نیازمندیم و از هر پیشنهادی برای بهبود وضعیت موجود استقبال می‌کنیم.

به گزارش عصرقائم، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در نشستی با برخی از صاحبان و مدیران کسب و کارهای فضای مجازی و برخی از مسئولان اصناف حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اقداماتی که در یک سال گذشته و در این ایام برای پایداری ارتباطات و ارائه سرویس های باکیفیت به مردم انجام شد، اظهار کرد: در شرایط امروز جامعه ما به هیچ عنوان بی تفاوت نبودیم و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی به نگاه ایجابی و راهبردی وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم به فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال در دولت، آغاز پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها و هدف گذاری پوشش ۸۰ درصدی کشور در سه سال آینده و تعیین حمایت ها و برنامه های حوزه ICT در برنامه هفتم توسعه کشور، برخی از این برنامه هاست که نشان از نگاه دولت به این حوزه دارد.

زارع پور با اشاره به اینکه پلتفرم ها و صاحبان کسب و کارها سرمایه های کشور هستند، تاکید کرد: پلتفرم ها و کسب و کارهایی در کشور فعالیت می کنند که بخشهای مختلف هم باید بدانند آنان در خلق ثروت، رفاه، آسایش و اشتغال برای مردم تاثیرگذار هستند و باید نگاه به آنان تغییر کند.

وی افزود: در دو ماه گذشته سعی کردیم که این شرایط را مدیریت کنیم و محدودیت های اینترنت را به حداقل ممکن برسانیم؛ به طوری که تمام سرویس های مربوط به داخل کشور بدون هیچ مشکلی مشغول کار بودند.

وزیر ارتباطات، حمایت از پلتفرم های داخلی برای ارائه سرویس بهتر به مردم را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این ایام ابراز کرد و گفت: از این فرصت برای توسعه و حمایت از پلتفرم های داخلی برای ارائه سرویس بهتر به مردم حمایت کردیم تا در صورت برگشت پلتفرم های خارجی نیز مردم در انتخاب پلتفرم های خارجی در رقابت با داخلی ها، به استفاده از داخلی ها تمایل داشته باشند.

زارع پور در پاسخ به انتقادات فعالان کسب و کارهای بخش خصوصی نسبت به شرایط موجود حوزه ICT تصریح کرد: من مشکلات و مسائل مردم و کسب و کارها را در این شرایط کاملا درک می کنم و برای حل این مشکلات تلاش کردیم بقیه مجموعه های تصمیم گیر را نیز همراه کنیم.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی  به آیین نامه تصویب شده برای حمایت از کسب و کارهای مجازی اشاره کرد و گفت: در این آیین نامه برای نخستین بار دارایی های نامشهود کسب و کارها می تواند به عنوان وثیقه مورد قبول بانک ها قرار گیرد و معافیت های مالیاتی مناسبی برای کسب و کارها مجازی در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آیین نامه حمایت از کسب وکارهای فضای مجازی را فرصت مناسبی برای فعالان این حوزه عنوان کرد و از آنها خواست از ظرفیت این آیین نامه استفاده کنند.

زارع پور تصریح کرد: مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص و مهاجرت نیروی های موجود از مشکلات جدی این بخش است که باید با همراهی و همکاری فعالان این بخش برای آن راه حلی پیدا کنیم.

وی افزود: تمام تلاش ما در وزارت ارتباطات این است که بتوانیم حال بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را بهتر کنیم و برای این منظور به کمک و همراهی تمام فعالان این بخش نیازمندیم و از هر پیشنهادی برای بهبود وضعیت موجود استقبال می کنیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست صاحبان و مدیران برخی از کسب و کارهای فضای مجازی به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و راه کارهایی را نیز در این زمینه ارائه کردند.

مشکلات مردم و کسب و کارهای مجازی را در این روزها کاملا درک می‌کنم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − ده =