کد خبر : 312576
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
-

پیونگ یانگ: معامله تسلیحاتی با روسیه نداشته و نخواهیم داشت

پیونگ یانگ: معامله تسلیحاتی با روسیه نداشته و نخواهیم داشت

ارتش کره شمالی اعلام کرد که هرگز سلاح یا مهمات به روسیه صادر نکرده و هیچ برنامه‌ای برای انجام آن ندارد و ایالات متحده را به انتشار شایعات «بی اساس» با هدف تخریب وجهه پیونگ یانگ متهم کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از یونهاپ، در بیانیه‌ای که توسط معاون امور خارجه نظامی وزارت دفاع ملی منتشر شد، پیونگ یانگ به واشنگتن درباره اشاعه مداوم چنین «داستان‌های توطئه آمیزی» هشدار داد.

وی با استناد به «قطعنامه تحریمی» غیرقانونی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، تاکید کرد: ما این گونه اقدامات آمریکا را بخشی از تلاش خصمانه این کشور برای خدشه دار کردن وجهه کره شمالی در عرصه بین‌المللی می‌دانیم.

وی در بیانیه انگلیسی زبانی که توسط خبرگزاری مرکزی رسمی کره (KCNA) منتشر شد، افزود: ما بار دیگر تصریح می‌کنیم که هرگز با روسیه “معاملات تسلیحاتی” نداشته‌ایم و هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار در آینده نداریم.

پیش از این، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده بودند که روسیه ممکن است در حال خرید میلیون ها موشک و گلوله توپخانه از کره شمالی در بحبوحه جنگ جاری در اوکراین باشد، که این امر قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل در مورد پیونگ یانگ را نقض می‌کند. کره شمالی بلافاصله چنین معامله تسلیحاتی را تکذیب کرد.

پیونگ یانگ: معامله تسلیحاتی با روسیه نداشته و نخواهیم داشت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + هفده =