کد خبر : 312564
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

مسکو: راه‌حل فوری برای عضویت اوکراین در ناتو نیست

مسکو: راه‌حل فوری برای عضویت اوکراین در ناتو نیست

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که در حال حاضر “هیچ راه‌حل فوری و جایگزینی” برای هیچ کشوری از جمله اوکراین درخصوص عضویت در ناتو وجود ندارد و همچنین مسکو از نزدیک انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا را دنبال می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون روسی “زوزدا” عنوان داشت: «هیچ راه‌حل فوری و جایگزینی برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو وجود ندارد.»

وی در ادامه تاکید کرد که در نشست آتی وزرای خارجه این ائتلاف در اواخر ماه نوامبر در بخارست پیرامون عضویت اوکراین در ناتو گفت‌وگو خواهد شد. به گفته این دیپلمات روسی، هر کشوری که خواستار عضویت در ناتو است باید مراحل مختلفی را طی کند.

نشست دو روزه وزرای خارجه ناتو – این ائتلاف نظامی ۳۰ عضوی – در تاریخ ۲۹ الی ۳۰ نوامبر در بخارست، پایتخت رومانی برگزار خواهد شد.

الکساندر گروشکو در قسمت دیگری از مصاحبه‌اش گفت: «مسکو از نزدیک انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا را دنبال می‌کند و نسبت به پیشنهادات برخی جمهوری‌خواهان مبنی بر کاهش کمک‌های نظامی به اوکراین به دلیل پیروزی در انتخابات آگاه است.»

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: «قاعدتا ما تحولات ایالات متحده را دنبال می‌کنیم. ما می‌دانیم که برخی از چهره‌های برجسته جمهوری‌خواه مشتاق کاهش کمک‌های نظامی به اوکراین هستند زیرا به دنبال پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا هستند و همچنین آگاهند که آن چیزی که دموکرات‌ها در حال حاضر انجام می‌دهند، غیرمنطقی است.»

گروشکو ضمن بیان اینکه اگر جمهوری‌خواهان پیروز شوند، ایالات متحده آمریکا می‌تواند فشاری را علیه کشورهای اروپایی نسبت به بودجه‌های دفاعی آن‌ها اعمال کند، گفت: «به خاطر داریم که یکی از شعارهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا این بود که اروپایی‌ها باید هزینه‌های دفاعی خود را خودشان بپردازند. به لطف تلاش‌های ترامپ، کشورهای اروپایی متعهد شدند تا بودجه دفاعی خود را به ۲ درصد افزایش دهند. و همچنین صحبت‌هایی در این خصوص بوده که هزینه دفاعی باید دست کم به ۳ درصد برسد. آمریکا به دنبال کردن این سیاست ادامه خواهد داد.»

مسکو: راه‌حل فوری برای عضویت اوکراین در ناتو نیست / انتخابات آمریکا را رصد می‌کنیم
الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =