کد خبر : 312623
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

ما ننویسیم دیگران خواهند نوشت

ما ننویسیم دیگران خواهند نوشت

نویسنده کتاب «خاکریزهای خط مقدم» گفت: برای نگارش این کتاب پنج سال تلاش شد و ۱۴۰۰ ارجاع داشتیم. اغلب مصاحبه‌ها از نوع معناگرا و چرایی است.

به گزارش عصرقائم، نصرت‌الله محمود زاده که در آیین رونمایی از کتاب «خاکریزهای خط مقدم» با حضور جمعی از پیشکسوتان جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سخن می‌گفت، افزود: این کتاب هنوز تمام نشده و باید از کسانی که تا این مرحله من را یاری کردند تشکر کنم. این مراسم ماده واحده‌ای از جنس بیداری برای فرهنگ جهاد و دفاع را دارند و همان‌طور که مقام معظم رهبری گفته‌اند شهدا مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: تعهد سردار نائینی رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در دست نخوردن نگارش‌ها ستودنی است. این امانت داری جای تشکر دارد. پس از پایان جنگ چرا هیچ رزمنده‌ای به یکان‌های دیگر نیامدند؟ پناه نخبگان جنگ مرکز تحقیقات جهاد سازندگی بود. تشکیلات جهاد جای خودش را دارد. جهادی‌ها تمام رام نشدنی‌های طبیعی را مهار کردند.

این نویسنده گفت: تشکیلات جهاد متفاوت از تشکیلات نظامی و سیستماتیک بود. تاریخ با کسی شوخی ندارد. ما ننویسیم دیگران خواهند نوشت. ژانر تاریخی حماسی برای نگارش این کتاب در نظر گرفته شد. تاریخ جنگ تحمیلی را باید وارد جامعه کنیم. مخاطبین کتاب دانش‌پژوهان با هدف توسعه هستند و دانشگاه‌های صنعتی، جهانی فکر کردن و بومی عملکردن در این کتاب بسیار مورد توجه قرار داشت.

محمودزاده اظهار کرد: پژوهشکده‌های نظامی و نسل آینده هم از دیگر نسل‌های این کتاب هستند. ما باید ادبیات جهاد را زنده کنیم. چرا اغلب فرماندهان جنگ و جهاد در خط مقدم شهید شدند. افرادی مانند طرحچی، ناجیان، رضوی، ساجدی و سایر شهدا چرا در خط مقدم شهید شدند. ظرفیت مکتب جهاد سازندگی در مدیریت کشور مغفول مانده است. هنوز کارهای روی زمین مانده زیاد داریم. مکتب فرماندهی در جنوب و شمال غرب، اسارت و مراکز اسناد باید بیشتر در نظر گرفته شود.

در پایان این مراسم از کتاب «خاکریزهای خط مقدم» رونمایی شد.

ما ننویسیم دیگران خواهند نوشت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 7 =