کد خبر : 312589
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
-

ربات استرالیایی با شکارچیان غیرقانونی مبارزه می‌کند

ربات استرالیایی با شکارچیان غیرقانونی مبارزه می‌کند

محققان استرالیایی از ساخت رباتی برای مبارزه با شکارچیان غیرقانونی در آفریقا خبر داده‌اند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از وان نیوز، در پارک‌های ملی وسیع آفریقا، شکارچیان غیرقانونی و ستیزه جویان مسلح، محیط‌بان‌ها را با خشونت وحشیانه تهدید می‌کنند اما اخیرا محققان دانشگاه فدراسیون استرالیا(Fed Uni) از توسعه رباتی خبر داده‌اند که می‌تواند به محیط بانان در مبارزه با شکارچیان غیرقانونی کمک کند.

سیستم بدون سرنشین زمینی که محققان توسعه داده‌اند”GUS” نام دارد و یک ربات نظارتی با فناوری بالا است که مجهز به دوربین‌هایی حرارتی با لنز واید و قابلیت زوم برای شناسایی دشمنان، همراه با میکروفن مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی صداها است.

این ربات برای کمک به حفاظت از حیات وحش در نظر گرفته شده است اما توجه نیروهای مسلح را نیز به خود جلب کرده است.

چه صدای شلیک گلوله در هوا شنیده شود و چه فیل‌ها خرخر کنند، GUS قبلیت تشخیص تفاوت این صداها را دارد.

به گفته “گایان کاهنداوا”(Gayan Kahandawa) مدرس ارشد مکاترونیک از دانشگاه فدراسیون استرالیا برای مثال، اگر میکروفن ربات صدای موتورسیکلت را دریافت کند، می‌توان از دوربین‌های آن برای بررسی اینکه آیا راکب مزاحم است یا خیر استفاده کرد.

او گفت: در آفریقا، محیط بانان بسیاری کشته شده‌اند زیرا کسانی که وارد پارک‌ها شده‌اند سلاح‌های پیچیده‌ای دارند و سوار بر موتور هستند و برای زنده ماندن در این محیط مجهز هستند.

به همین منظور “لوک تاونسند” (Luke Townsend) متخصص مبارزه با شکار غیرقانونی در سال ۲۰۲۰ با محققان دانشگاه فدراسیون تماس گرفت تا GUS را در پاسخ به تهدید فزاینده برای محیط بانان در غرب آفریقا توسعه دهد.

این ربات همراه با دوربین و سیستم میکروفن خود دارای یک پهپاد است که با باز شدن پنل از زمین بلند می‌شود و فیلم را به مرکز فرماندهی می‌فرستد تا به محیط‌بانان کمک کند تا از برخوردهای خطرناک جلوگیری کنند.

تاونسند، مدیر پروژه، بودجه توسعه آن را به همراه گروهی از دوستانش تامین کرد. او امیدوار است تا مارس سال آینده یک نسخه آماده از این ربات را به جمهوری بنین برساند.

او گفت که ستیزه‌جویان کشور از شاخه محلی القاعده هستند و از مواد منفجره و کمین کردن برای کشتن محیط بانان یا ترساندن آنها در پارک‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که برخی نواحی دیگر با شکارچیان غیرقانونی و حرفه‌ای بسیار با انگیزه روبرو هستند.

ربات استرالیایی با شکارچیان غیرقانونی مبارزه می‌کند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + یک =