کد خبر : 312466
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
-

مسجد الاقصی در خطر است؛ خواب شوم “بن غفیر” برای فلسطینی‌ها

مسجد الاقصی در خطر است؛ خواب شوم “بن غفیر” برای فلسطینی‌ها

به دنبال پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات کِنست، منابع خبری اعلام کردند، رئیس حزب “قدرت یهودی” که از جمله همپیمانان رئیس حزب لیکود به شمار می‌رود خواستار تصدی وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در دولت جدید این رژیم شده است و وی درصدد است تا با تصدی این پست و به دست گرفتن کنترل نیروهای پلیس از فلسطینی‌ها انتقام بگیرد.

به گزارش عصرقائم، روزنامه رأی الیوم در این باره نوشت: رژیم اشغالگر با چالش جدیدی در زمینه تشکیل دولت به ریاست بنیامین نتانیاهو مواجه است؛ دولتی که شامل احزاب نژادپرست و حتی فاشیست مانند حزب “قدرت یهودی” خواهد بود.

طبق این گزارش، ایتامار بن غفیر، رئیس حزب “قدرت یهودی” که دو بار به اتهام حمایت از تروریسم محکوم شده است، طبق برنامه انتخاباتی‌اش، برای “انتقام” از فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی و فلسطینی‌های کرانه باختری اشغالی که حاضر به اطاعت از قوانین اسرائیل نیستند و اقداماتی را علیه یهودیان به ویژه در نقب انجام می‌دهند، تصدی پست وزارت امنیت داخلی اسرائیل را خواستار شده است.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، بن غفیر که یک شهرک نشین است و در محله به اصطلاح یهودیان شهر الخلیل زندگی می‌کند، در صورت تصدی پست وزارت امنیت داخلی کنترل پلیس را هم به دست خواهد گرفت و به دنبال آن سراسر قدس اشغالی به ویژه مناطق مجاور مسجد الاقصی را شعله‌ور خواهد کرد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که بن غفیر پس از دستیابی به پست وزارت امنیت داخلی، اجرای طرح خود را برای تشدید برخورد با اسیران فلسطینی آغاز خواهد کرد که این اقدام شرایط داخل زندان‌ها را شعله‌ور می‌کند و پیامدهای آن در سراسر فلسطین منعکس خواهد شد.

منابع نزدیک به بن غفیر گفتند: موضوع دوم که مانند یک انبار باروت خواهد بود، درخواست بن غفیر برای اجازه ورود یهودیان به مسجد الاقصی در هر زمان و بدون هیچ محدودیتی از سوی پلیس اسرائیل است. این اقدام اگر عملی شود، منجر به شعله ور شدن اوضاع در قدس اشغالی می‌شود و این وضعیت ممکن است به سمت کرانه باختری و داخل روستاها، شهرک‌ها، مجتمع‌ها و شهرهای عربی فلسطینی در محدوده به اصطلاح خط سبز کشیده شود.

پیش از این نیز مسئولان اردنی اعلام کردند که در صورت تلاش دولت جدید رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت قدس شرقی، روابط امان و تل آویو دچار تنش خواهد شد.

یک منبع اردنی به ایتمار بن غفیر که قرار است بخشی از ائتلاف دولت بنیامین نتانیاهو باشد، هشدار داد و گفت: یورش‌های مکرر و اقدامات تحریک آمیز بن غفیر به مسجد الاقصی و قدس احتمالا زمانی که وی وزیر شود نسبت به قبل بسیار متفاوت خواهد بود.

به گفته منابع اسرائیلی تشکیل دولت جدید با ریاست بنیامین نتانیاهو و با مشارکت افراطی‌های راست‌گرا نگرانی‌هایی را در میان اسرائیلی‌ها درباره روابط با اردن ایجاد کرده است. قیمومیت مقدسات اسلامی در قدس بر عهده اردن است و اتخاذ اقدامات تحریک آمیز از سوی دولت آتی نتانیاهو درباره این مقدسات موجب برخورد احتمالی و تنش میان دو طرف خواهد شد.

نتانیاهو و همپیمانانش ۶۴ کرسی را در انتخابات کنست به دست آوردند. وی مذاکرات برای تشکیل دولت با برخی احزاب افراطی مثل حزب “شاس” و “صهیونیسم” و “یهدوت هتوراة” را آغاز کرده است.

نتانیاهو اعلام کرده که یک پست وزارتی را به بن غفیر خواهد داد. بن غفیر خواهان تصدی وزارت امنیت داخلی است و در صورت تصدی این پست‌ها بر پلیس سیطره خواهد یافت.

به گفته منابع، بن غفیر همچنین درخواست کرده که یکی از اعضای حزب وی در کنست پست وزارت آموزش را داشته باشد.

مسجد الاقصی در خطر است؛ خواب شوم "بن غفیر" برای فلسطینی‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 4 =