کد خبر : 312432
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
-

تدوین طرح راهبردی و نقشه راه حفاظت آب در مازندران

تدوین طرح راهبردی و نقشه راه حفاظت آب در مازندران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: آب ‌منطقه‌ای مازندران نقش همه دستگاه‌ها را برای تبیین مسائل مرتبط با آب تعریف کند. ‎

به گزارش عصرقائم، رضا علیخانی در دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع آب یکی از مهم‌ترین و پرچالش‌ترین مسائل دنیاست که در کشور و حتی استان ما نیز مسائل و چالش‌های مرتبط با آن دیده می‌شود.

وی افزود: ریل‌گذاری برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه مدیریت منابع آبی و مصارف آب در استان باید در شورای حفاظت منابع آب انجام شود که برای تحقق این هدف نیاز به تشکیل کمیته‌های ذیل این شوراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد :طرح جامع زیرساخت‌های مهار و هدایت آب‌های سطحی باید جدی گرفته شود. باید خروجی‌های طرح‌های مرتبط با آب جمع‌آوری شود. برنامه مصرف آب آشامیدنی، برنامه بهره‌برداری آب کشاورزی و صنعتی و همچنین یک سری برنامه‌های فوری هم تهیه و تدوین شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته زیرساخت، کمیته آب شرب، کمیته آب کشاورزی، کمیته صنعت و معدن و کمیته آب و هوا ذیل این شورا تشکیل شود که روند‌های مربوط به آب را بررسی کند. انتظار می‌رود در جلسه بعدی اعضای کمیته‌ها مشخص شده باشند.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: هم باید برنامه‌های بلندمدت داشته باشیم و هم برنامه‌های اضطراری. زمان در حال گذر است و باید در این شورا نتایج طرح‌ها را بررسی کنیم و به واحد‌های مختلف ابلاغ کنیم تا اجرایی شود.

علیخانی خاطرنشان کرد: طرح راهبردی و نقشه راه کلی حفاظت آب در استان در منابع و مصارف در دستور کار قرار دارد ضمن این‌که برای جلسه بعد حتما عنوان همه پروژه‌های مرتبط با آب در استان در یک فهرست مشخص و دسته‌بندی شده ارائه شود تا با ارزیابی موانع پیش روی این طرح‌ها، به اجرای آن‌ها کمک شود.

وی افزود: از مراکز علمی و دانشگاهی هم می‌خواهیم که طرح‌های‌شان در این زمینه را ارائه کنند تا در تصمیم‌گیری‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بالاترین مقام تصمیم‌گیری برای آب در استان همین شوراست. انتظار می‌رود شرکت آب ‌منطقه‌ای مازندران نقش همه دستگاه‌ها را برای تبیین مسائل مرتبط با آب تعریف کند. باید صدا و سیما نیز به عنوان یک دستگاه مؤثر در فرهنگسازی حضور داشته باشد؛ بنابراین نقش همه دستگاه‌ها باید مشخص شود.

تدوین طرح راهبردی و نقشه راه حفاظت آب در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − چهار =