کد خبر : 312435
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

پیگیر قوانین مغفول‌مانده ایثارگران در دستگاه‌ها هستیم

پیگیر قوانین مغفول‌مانده ایثارگران در دستگاه‌ها هستیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: پیگیری قوانین مغفول مانده ایثارگران در دستگاه ها در اولویت بنیاد قرار دارد.

به گزارش عصرقائم، سعید کهن سال در نشست هم اندیشی نمایندگان ایثارگران دستگاه های اجرایی استان، با اشاره به نقش بنیاد در دستگاههای اجرایی، گفت: پیگیری مصوبات و دستورالعمل‌های مرتبط با جامعه ایثارگران از جمله وظایف این نهاد است.

وی خواستار تعامل با نمایندگان ایثارگران دستگاه های اجرایی شد و حاصل آن را حل مسائل و خلق آثاری دانست که به ذائقه کشور و جامعه ایثارگری خوش خواهد آمد و گفت: اگر بتوانیم رابطه دلی و نگاه جمعی را حفظ کنیم باید بخشی از دغدغه ایثارگران به دستگاه‌های اجرایی را برطرف کنیم.

کهن سال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم پاسدار خون‌هایی باشیم که ریخته شد و درخت تنومند ایران قوی را به‌وجود آورد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به وجود ظرفیت های عمیق در محیط استانی اشاره و تاکید کرد: اگر اینها به همراه عنصر ارتباط صحیح به میدان بیاید قطعا بخشی از مشکلات ما و جامعه ایثارگری حل می شود و باعث فراگیر شدن فرهنگ ناب ایثار و شهادت در جامعه خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر لزوم الگوسازی از چهره‌های ایثارگری، گفت: کار اساسی ما کار فرهنگی است، باید از رفع تکلیف خارج شده و منجر به خلق اثر شود، جامعه ایثارگری ما دارای دغدغه در دستگاه های اجرایی است که اگر باقی بماند نارضایتی اتفاق خواهد افتاد.

وی خواستار تحقق نگاه راهبرانه شد و اذعان داشت: طبق قانون جامع خدمات‌رسانی حفظ جایگاه و منزلت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی با چشم انداز ترسیم شده و در برنامه ششم توسعه باید پیگیری شود، در این راستا نظارت بر اجرای قوانین معطل و مغفول مانده ضرورت دارد.

کهن سال تاکید کرد: سه چهارم فعالیت ما در حوزه ترویجی و پژوهشی و فرهنگی خلاصه شده است، در دستگاه‌های اجرایی باید پاتوق ایثارگری ایجاد شود، همانطور که پایگاه‌های بسیج در مساجد وجود دارد و نصب تابلوی عملکرد در عرصه‌های ایثارگری ضرورت دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به برگزاری یادواره شهدای مجازی، خاطرنشان کرد: در این یادواره برنامه‌ها توسط شهدا برگزار می شود، حضور معنوی آنان ملموس است و خود به خود تحول ایجاد خواهد کرد، ما باید تابلویی از عملکرد بسیج، امنیت و غیره باشیم.

این مسئول با اشاره به خروجی سخنان مادر یکی از شهدا که در جمع کارکنان بنیاد اقدام به سخنرانی کرده بود، تصریح کرد: اگر بخواهیم در مسیر رستگاری بمانیم رهنمودهای خانواده‌های معظم شهدا راهگشا است.

وی خواستار تکمیل مباحث و قوانین مغفول مانده همچون بحث تبدیل وضعیت و غیره شد و گفت: مدیر می تواند به این موارد رسیدگی کند؛ آستانه تحمل ما باید بالا باشد، مسیر شهدایی همراه با رنج، سختی، تهمت شنیدن و غیره است، ما باید در کمال رعایت اخلاقیات عمل کنیم، این مدیران مدیران نظام هستند؛ دل در گرو نظام انقلاب اسلامی دارند، باید همت به خرج دهیم و در مسیر خدمت‌رسانی تلاش کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در پایان به سئوالات نمایندگان ایثارگران دستگاه های اجرایی در رابطه با شهریه های دانشجویی، عدم اجرای قوانین مغفول مانده توسط سوی بعضی از دستگاه ها، عادی انگاری و کمرنگ شدن شأنیت ایثارگران، الگوسازی از چهره های ایثارگران در دستگاه ها، جمع آوری چکیده قوانین خدمات جامع ایثارگری، افزایش شعبات بانک دی در استان و غیره توضیحات لازم ارائه کرد.

پیگیر قوانین مغفول‌مانده ایثارگران در دستگاه‌ها هستیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 4 =