کد خبر : 312413
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

طی هفت ماهه امسال چقدر شغل ایجاد شد؟

طی هفت ماهه امسال چقدر شغل ایجاد شد؟

مطابق گزارش شورای عالی اشتغال، طی هفت ماه گذشته بیش از ۶۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده و ضمن کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان، بر شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز افزوده شده است.

به گزارش عصرقائم، در حال حاضر اشتغال فارغ التحصیلان به یکی از دغدغه‌های اساسی کشور به شمار می‌رود و در قانون اساسی، اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز اشتغال از مهمترین وظایف دولت‌ها عنوان شده است.بر همین اساس رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی اشتغال، ایجاد سالانه یک میلیون شغل را نیاز کشور دانست و از همه دستگاه‌ها خواست تا اشتغال را در اولویت خود قرار بدهند.

بر اساس گزارش معاونت اشتغال وزارت کار از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال، ۳۴۱ هزار و ۶۳۳ شغل در کشور ایجاد شده است، این در حالی است که با استناد به آمارگیری دقیق سامانه ملی رصد اشتغال از ابتدای شهریور تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰، یعنی هفت ماه آغاز به کار دولت سیزدهم جمعا ۶۳۴ هزار شغل در کشور به وجود آمده است که با احتساب مشاغل ایجادی در پنج ماهه امسال، جمعا ۹۷۵ هزار و ۶۳۳ شغل در کشور به وجود آمده است.

سید صولت مرتضوی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای اخیر آمار جدیدی از اشتغال ایجادی ارائه کرد و گفت: طبق گزارش شورای عالی اشتغال، ۶۷۰ هزار شغل در کشور طی هفت ماه امسال ایجاد شده است.

وی با اشاره به آمارهای موجود نرخ بیکاری را کاهشی عنوان کرد و گفت: در ۷ ماهه امسال علاوه بر کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، شمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز افزایش یافته و گزارشهای اولیه حاکی از این است که تعداد بیمه‌شدگان افزایش بیشتری دارد.

به گفته مرتضوی، اشتغال گزارش شده به شیوه‌های مختلف راستی آزمایی شده و تقریبا ۶ درصد انحراف قابل قبول است.

وی پیش از این از تحقق وعده دولت برای ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل تا پایان سال خبر داده و گفته بود:”با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد از فرصت‌های شغلی هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۱ ظرف شش ماهه نخست امسال محقق شده است.”

به گزارش ایسنا، در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اجرای الگوی زیست بوم ملی اشتغال که در دستور کار وزارت کار قرار دارد، بیش از ۵۰ درصد تعهد داده شده و فرصت‌های شغلی هدف‌گذاری شده برای سال ۱۴۰۱، در شش ماهه نخست امسال عملی شده و با دستور رئیس جمهوری، اشتغالزایی در دستور کار ویژه همه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نزدیک به ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد وزارت کار بارگذاری و ۵۷۰ هزار فرصت شغلی نیز ثبت، رصد و راستی‌ آزمایی شده است.

طی هفت ماهه امسال چقدر شغل ایجاد شد؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + هشت =