کد خبر : 312405
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
-

درخواست البرهان از گروه‌های سیاسی سودان برای مذاکره بدون شرط

درخواست البرهان از گروه‌های سیاسی سودان برای مذاکره بدون شرط

رئیس شورای حاکمیتی سودان از گروه‌های سیاسی در این کشور خواست برای پایان بحران مذاکره کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده ارتش این کشور در سخنانی در پایگاه نظامی در شمال خارطوم گفت: ما از احزاب سیاسی خواستیم بر سر میز مذاکره بنشینند. باید این مذاکره بدون پیش شرط باشد و هیچ طرفی یا حزبی حق ندارد طرحی را ارائه و دیگران را مجبور به اجرای آن کند.

وی گفت: ما خواهان گسترش دامنه مشارکت مردم برای حل بحران هستیم. اما حزبی که بخواهد به تنهایی عمل کند نیروهای مسلح هیچ همکاری با آن نخواهند داشت. ارتش طرفدار هیچ حزب یا طرف مشخصی نیست. نیروهای مسلح خط قرمزی هستند که نباید به آن لطمه زد.

نیروهای مسلح سودان پیش از این اعلام کردند، البرهان هرگونه حل و فصل دوجانبه با هر طرفی از گروه‌های سیاسی را تکذیب کرده است.

البرهان پیشتر نیز گفته بود: نیروهای مسلح از هیچ طرفی جانبداری نمی‌کنند و موضع این نیروها درباره ثبات و امنیت کشور در سایه چالش‌های کنونی ثابت است. نهاد نظامی نمی‌خواهد وارد درگیری سیاسی شود. ارتش سودان به ملت خود و انتخاب‌های آن وفادار خواهد ماند.

گروه‌های سیاسی سودان در حال حاضر مشغول رایزنی‌ها جهت رسیدن به توافقی برای تشکیل دولتی غیرنظامی هستند. همزمان تظاهرات برای توقف حاکمیت نظامی در سودان ادامه دارد.

عبدالفتاح البرهان ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور و دولتش را برکنار کرده و در سودان وضعیت فوق‌العاده برقرار کرد.

درخواست البرهان از گروه‌های سیاسی سودان برای مذاکره بدون شرط

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − دوازده =