کد خبر : 312339
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
-

«بوی نم باروت» منتشر شد

«بوی نم باروت» منتشر شد

تازه‌ترین کتاب انتشارات خط مقدم با عنوان «بوی نم باروت» منتشر شد. این کتاب خاطرات حاج شیخ مرتضی خاکساردوست را در برمی‌گیرد.

به گزارش عصرقائم، «بوی نم باروت»، حکایت عاشق پیشگی زائر جبهه‌هاست؛ زائری که هرچند بیشتر مواقع تفنگ نداشت، هیچ‌وقت باروتش نم نگرفت. به اعتقاد استادش حاج آقا مجتهدی که عمری شاگردی‌اش را کرده، عبا و عمامه و قبا و لباده و پیراهن یقه آخوندی‌اش، برای جبهه کار تانک را می‌کرد. لحظه‌ای تردید به خودش راه نداد. همیشه پا در رکاب بود؛ بهار و تابستان و پاییز و زمستان هم برایش فرقی نداشت. راوی، خودش هرچه را دیده، آزموده و هرچه را شنیده، به سنگ محکش زده تا راست بیاید.
در بخشی از این اثر آمده است: «کم‌کم داشتم با مجروحیتم کنار می‌آمدم. نگاهم به دنیا عاشقانه‌تر شده بود. دو سه روز قبل از اینکه از بیمارستان ۵۰۱ ارتش با یک انگشت کمتر مرخص شوم، تولد بیست سالگی‎ام را تک و تنها روی تخت بیمارستان پشت سر گذاشته بودم. حال خوشی داشتم. توی خلوتم، روزهایی را که از سر گذرانده بودم، یکی بعد از دیگری مرور می‌کردم. از کف بازار رسیده بودم به حوزه؛ از پای سفره انقلاب به جنگ. نمی‎توانستم خوشحال نباشم. حالا حسم این بود که وقتش شده دنیای پرتب و تاب درونم را هم عوض کنم. دینم ناقص بود؛ باید کاملش می‌کردم.»
کتاب «بوی نم باروت» نوشته حسین زحمتکش زنجانی در ۴۲۹ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۱۴۲۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شد.

«بوی نم باروت» منتشر شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =