کد خبر : 312388
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
-

برنامه شهرداری برای ارتقاء فرهنگ آپارتمان‌نشینی در پایتخت

برنامه شهرداری برای ارتقاء فرهنگ آپارتمان‌نشینی در پایتخت

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: بر اساس پژوهشی که در سال ۹۵ در حوزه آپارتمان‌نشینی انجام شده، بالای ۸۶ درصد شهروندان تهرانی آپارتمان‌نشین هستند و همین موضوع نشان می‌دهد که چقدر باید در این حوزه کار کنیم تا موضوعات مربوط به این حوزه حل شود و ما بر اساس یک طرح ویژه به این مساله می‌پردازیم.

به گزارش عصرقائم، مهدی امیری در این باره گفت: زبان هنر یک زبان تاثیرگذار است و ما از دریچه هنر می توانیم بسیاری از موضوعات آموزشی را به شهروندان نسبت به تاثیرگذاری بالا القاء کنیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: تلفیق بین هنر و علم به ما در ارتقای فرهنگ شهرنشینی کمک می کند.

وی بیان کرد: جمعیت تهران بر اساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تخمین زده شده، ۲۲ منطقه و ۳۵۳ محله دارد که برخی از این مناطق به تنهایی از برخی از شهرستان‌های ایران بیشتر جمعیت دارند و به تنهایی یک کلانشهر تلقی می‌شوند. وقتی با یک منطقه طرف هستید که به تنهایی یک کلانشهر است و یا محله ای دارید که بسیار بیشتر از شهرها و شهرستان ها جمعیت دارد یک عزم جدی و همت ملی برای اقدام اساسی در شهر تهران می طلبد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در ادامه گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی ما در اداره کل آموزش های شهروندی بحث توجه به اخلاق، آداب و آموزش های شهروندی است. در دوره جدید مدیریت شهری اداره کل آموزش های شهروندی رویکردی که برای خود در نظر گرفته، بحث شهروند متعالی است. نگاه ما این است که باید شهروندان تهرانی، شهروندانی متعالی باشند.

وی افزود: شهروندان هم باید نسبت به حقوق و وظایف شهروندی خود تکالیفی داشته باشند و هم نسبت به تکالیف دینی که بر عهده دارند. این دو بال به هم کمک می‌کند تا به تعالی دست پیدا کنیم که برگرفته از نگاه مقام معظم رهبری در این حوزه است. ما می‌خواهیم به نگاه مقام معظم رهبری بپردازیم که در سال ۹۱ در جمع جوانان شهر بجنورد مطرح کردند.

امیری ادامه داد: بسیاری از این فرمایشات در این بخش تعریف می شود؛ در حوزه آپارتمان نشینی، اجتماعی، آسیب های اجتماعی و همسایگی موضوعاتی را مطرح کردند و خیلی از موارد دیگر که به حوزه فرهنگ عمومی باز می‌شود. ما در این حوزه نیز می توانیم به عنوان یک سند بالادستی به این مساله نگاه کنیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: بر اساس پژوهشی که در سال ۹۵ در حوزه آپارتمان نشینی انجام شده است بالای ۸۶ درصد شهروندان تهرانی آپارتمان نشین هستند. همین نشان می‌دهد که چقدر باید در حوزه آپارتمان نشینی کار کنیم تا موضوعات مربوط به این حوزه حل شود. عمده مواردی که در این حوزه بر اساس پژوهش دیگری مطرح شده سر و صدا در آپارتمان ها، میهمانی ها، کودکان، عدم پرداخت شارژ و عدم تمیزی محدوده‌های مشاع ساختمان است. ما بر اساس یک طرح ویژه به این مساله می‌پردازیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی ادامه داد: در حوزه پسماند نیز در حال حاضر ۶.۵ تن زباله در سطح شهر تهران تولید و جمع آوری می شود. میزان تولید زباله بالاست و باید این میزان را کم کنیم که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

برنامه شهرداری برای ارتقاء فرهنگ آپارتمان‌نشینی در پایتخت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 13 =