کد خبر : 312292
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
-

مناطق برتر تهران در انضباط مالی معرفی می‌شوند

مناطق برتر تهران در انضباط مالی معرفی می‌شوند

معاون مالی شهرداری تهران با اشاره به معرفی مناطق برتر در میزان برقراری انضباط مالی گفت: این اقدام که هر شش ماه یکبار انجام خواهد شد، گامی موثر در راستای شفافیت و بهبود عملکرد مدیریت شهری است.

به گزارش عصرقائم، لطف الله فروزنده ضمن اعلام این خبر بیان کرد: در راستای تحقق برنامه سوم توسعه شهر تهران، احصاء شاخص‌های کلیدی عملکرد مناطق ۲۲گانه، سازمان‌های وابسته و شرکت‌های تابعه و اندازه گیری و گزارش آن در مقاطع مختلف سال انجام و نتیجه آن در قالب گزارش شش ماهه به شهرداران مناطق و معاونت مربوطه ارسال شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وضعیت عملکردی مناطق در شاخص “میزان برقراری انضباط مالی ” در ۵ سطح بسیار مطلوب، مطلوب، متوسط، نیازمند توجه و ضعیف دسته بندی شده‌اند و در گزارش حاضر که حاصل تلاش اداره کل امور مجامع، شورای سازمان ها و حسابرسی و مربوط به شش ماهه نخست سال جاری است، منطقه ۱۹ و بعد از آن منطقه ۸ و ۷ و نیز مناطق ۲۱ ، ۲ و ۱۱ در سطح بسیار مطلوب ارزیابی شده‌اند که امیدواریم در شش ماهه دوم سال شاهد روند صعودی ارزیابی عملکردی مناطقی که در سطح متوسط، ضعیف و نیازمند توجه بوده‌اند، باشیم.

معاون شهردار تهران اظهارکرد: این گزارش بیانگر میزان تحقق و دستیابی مدیریت شهری به ماموریت‌ها، سیاست‌ها، تدابیر و میزان تحقق اهداف کمی مصوب در برنامه پنج ساله سوم می باشد.

وی افزود: شفافیت در عملکرد مالی، تعیین نقاط قوت و بهبود روند واحدهای تابعه شهرداری و همچنین شناخت نقاط ضعف و رفع آن از جمله مزایای این گزارش گیری‌هاست که امیدواریم این مهم با جدیت دنبال شود تا هر چه بیشتر شاهد تحقق رویکردهای مدیریت شهری در دوره حاضر و تحقق اهداف آن باشیم.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، فروزنده همچنین با اشاره به برخی شاخص‌های کلیدی در ارزیابی عملکرد مناطق گفت: میزان کاهش بدهی‌ها، تعداد و مبلغ اسناد برگشتی و میزان جرایم تاخیر تادیه ثبت نشده، نسبت کدهای تفصیل راکد و سنواتی به کل کدهای تفصیلی، تطبیق درآمد و حسابداری در خصوص مانده اسناد بدهکاری و موارد دیگر از جمله این شاخص‌ها بوده‌اند.

مناطق برتر تهران در انضباط مالی معرفی می‌شوند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + سیزده =