کد خبر : 312228
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
-

«ضرورت های گفت‌وگوی ملی» از نگاه مجید انصاری و باهنر

«ضرورت های گفت‌وگوی ملی» از نگاه مجید انصاری و باهنر

محمدرضا باهنر و مجید انصاری در نشستی با عنوان «ضرورت‌های گفت‌وگوهایی ملی» در این مساله به گفت وگو نشستند.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا باهنر در نشست «ضرورت های گفت و گوی ملی» درباره ریشه های ناآرامی های اخیر کشور، اظهار کرد: باید روند و فرآیندهای اغتشاشات را از سال۷۳ تاکنون مرور کنیم. بصیرت مردم و فرهیختگان و فعالان سیاسی می تواند در کنترل اغتشاشات خیلی موثر باشد. بصیر کسی است که دشمن شناس، دوست شناس و زمان شناس باشد.
وی ادامه داد: بالاخره دشمنی ما با آمریکا سابقه طولانی دارد . آمریکا یک دولت ملی را در سال۳۲ با کودتا برکنار کرد و شاه را به کشور بازگرداندند. پهلوی دوم برای آمریکا ژاندارم منطقه و سدی در برابر بلوک شرق شد.امریکا بعد انقلاب اسلامی براحتی حاضر نبود ایران را رها کند. خود آمریکایی ها می گفتند یک ماه بعد به ایران باز می‌گردیم. کم کم آنها فهمیدند تا امام(ره) بالای سر انقلاب است، آنها نمی توانند کاری کنند و باید خود را برای دوره بعد حیات امام خمینی آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب رهبری بعدی انقلاب در مجلس خبرگان، شبیه معجزه بود. وقتی خبر آمد که جانشین امام انتخاب شد، دشمن نمی فهمید در ایران چه اتفاقی افتاده است. بعد از آن دشمنی آمریکا یک لحظه تمام نشد اما تجربه آنها در دشمنی با ایران بیشتر شد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعضی معتقدند دشمن اماده اقدام برای بعد فوت رهبری بود اما فوت خانم امینی، پروژه را جلو انداخت. اینها معتقدم که افراد در داخل کشور آموزش دیده و شبکه ها ایجاد شده بود و دشمن سعی کرد بر موج نارضایتی ها و ناکارآمدی ها سوار شوند. به هر حال در کشور فساد و ناکارآمدی وجود دارد البته اینکه بگوییم همه دزد و فاسد هستند هم درست نیست.
باهنر با اشاره به اینکه دشمن جنگ ترکیبی، تبیین، اقتصادی و رسانه ای به راه انداخته است، گفت: همانطور که رهبری فرمودند ما باید جنگ تبیین را در مقابل دشمن انجام دهیم. به هر حال این قضایا تمام می شود، اما نباید ریشه ها و زمینه های اعتراض فراموش شود، بلکه دنبال حل آنها باشیم.

«ضرورت های گفت‌وگوی ملی» از نگاه مجید انصاری و باهنر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 6 =