کد خبر : 312111
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۴۵
-

وظابف اداره مبارزه با مالخری پلیس آگاهی چیست؟

وظابف اداره مبارزه با مالخری پلیس آگاهی چیست؟

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از آغاز به کار اداره مبارزه با مالخران خبر داد و گفت: با آغاز به‌کار اداره مبارزه با مالخران فعالیت اصناف توسط پلیس رصد خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، حدود دو ماه پیش بود که سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت از ایجاد بخش ویژه‌ای برای مبارزه با مالخری در پلیس آگاهی پایتخت خبر داد و گفت که «ایجاد اداره مقابله با مالخرها یکی از اصلی‌ترین مواردی است که پلیس دنبال می‌کند. یکی از موضوعات جدی ما بحث مبارزه قاطع با مالخرهاست. به نظر من اگر نقش مالخرها در سرقت بیشتر از سارقان نباشد کمتر نیز نیست. به همین دلیل نیز یکی از ماموریت‌هایی که پس از انتصاب رئیس جدید پلیس آگاهی تهران بزرگ به ایشان واگذار کردیم، ایجاد اداره‌ای قوی، بزرگ و حرفه‌ای برای مبارزه با مالخرهاست. مقدمات ایجاد این ارائه فراهم و اقداماتی نیز برای ایجاد آن انجام شده است و فعالیت آن به زودی آغاز خواهد شد.»

چندی بعد و در آستانه شروع هفته فراجا بود که سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا جزئیاتی بیشتر از تشکیل این اداره را شرح داد و گفت که «اداره مبارزه با مالخران در هفته فراجا رسما آغاز به کار خواهد کرد. مبارزه با مالخران به طور روزانه توسط پلیس انجام می‌شود و اخیرا نیز تقویت شده است. شروع به کار رسمی اداره مبارزه با مالخران نیز در هفته فراجا خواهد بود و این اداره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.» او همچنین در هفته فراجا با تاکید دوباره بر موضوع مهم برخورد با مالخری اظهار کرد: «مبارزه با مالخری از وظایف اصلی پلیس است و ما تلاش می‌کنیم تا از حیف‌ومیل شدن اموال مسروقه مردم جلوگیری کنیم. همچنین پلیس تلاش می‌کنیم تا از طریق یک اداره تمرکز اشراف بیشتری به مالخرها داشته باشیم و با کشف اموال مسروقه رضایت مردم را جلب کنیم.»

حال با گذشت دو ماه از انتشار اولین اخبار از  ایجاد اداره مبارزه با مالخران در پلیس آگاهی، سرهنگ ولی پور گودرزی در تازه‌ترین گفته‌های خود از تکمیل نسبی فرایند ایجاد اداره مبارزه با مالخری در پلیس آگاهی خبر داده و دورنمایی از وظایف و مسئولیت‌های این اداره ارائه کرده است.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت اداره مبارزه مالخری گفت: این اداره تقریبا آماده است و کار خود را نیز شروع کرده‌است.

وی درباره اهمیت وجود این اداره برای مبارزه با مالخران و کشف سرقت‌هانیز اظهار کرد: ما نیاز داشتیم که یک اداره مربوط به  مالخران داشته‌باشیم تا اشراف بیشتری روی فعالیت‌های آن‌ها و ارتباطشان با سارقان داشته‌باشیم. سرنخ بسیاری از پرونده‌های سرقت با استفاده از اطلاعات مربوط به مالخران به دست می‌آید.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به وظایف این اداره تصریح کرد: نظارت بر صنوف در دستورکار اداره مبارزه با مالخران قرار دارد. همچنین نظارت بر اطلاعیه‌ها و جمع‌آوری اطلاعات با توجه به اخباری که از مالخران در نقاط مختلف دریافت می‌شود از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد. ماموران ما در این اداره تلاش می‌کنند تا مناطق تحت نظر خود را بررسی کنند و روی آن‌ها اشراف کاملی داشته باشند تا بتوانند مالخران را دستگیر کنند و با استفاده از آن‌ها بتوانند سارقان را دستگیر و جرائم را کشف کنند.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه پلیس به دنبال این است که خرید و فروش بدون فاکتور و رسید اجناس دست دوم نیز ممنوع شود، درباره برنامه پلیس برای گسترش فعالیت‌های اداره مالخران گفت: ما برنامه‌ داریم تا در مرحله‌های بعدی این اداراه را تقویت کنیم و گسترش دهیم.

وظابف اداره مبارزه با مالخری پلیس آگاهی چیست؟/ فعالیت اصناف زیر ذره‌بین پلیس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + سه =