کد خبر : 312199
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
-

دبیر شورای امنیت روسیه: غرب اقداماتش برای بی‌ثبات‌سازی کشورها را افزایش داده است

دبیر شورای امنیت روسیه: غرب اقداماتش برای بی‌ثبات‌سازی کشورها را افزایش داده است

یکی از مقام‌های ارشد روس گفت، کشورهای غربی در حال افزایش اقداماتشان برای بی ثبات کردن دیگر کشورها هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در نشست روسای شورای امنیت کشورهای مستقل همسود (کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق) در مسکو گفت: کشورهای غربی به طور مداوم در حال افزایش استفاده از طیف گسترده ابزار ترکیبی در اختیار خود هستند که شامل تامین مالی مخالفان غیر سیستمی، تحریک نفرت قومی و احساسات تجزیه طلبانه، تشدید درگیری‌های بین ادیان و اقوام و اجرای سناریوهای انقلاب‌های رنگی می‌شود.

پاتروشف همچنین گفت، سازمان‌های غیر دولتی تحت کنترل غرب، رسانه‌ها و رهبران اپوزیسیون ابزار اصلی ترغیب بی ثباتی در جهان هستند.

وی به تامین مالی کتاب‌های مدرسه با ارائه تحریف وقایع تاریخی اشاره کرد و گفت: این امر در همه جا از جمله در قلمرو کشورهای مستقل همسود اتفاق می‌افتد. مسکو برای مقابله با تاثیر و نفوذ غرب، کنترل بر سازمان‌های غیر دولتی، رسانه‌های غربی، شبکه‌های اجتماعی و منابع اینترنتی را تقویت کرده است.

دبیر شورای امنیت روسیه ادامه داد: مسکو وظیفه تقویت همکاری اعضای کشورهای مستقل همسود در زمینه امنیت اطلاعات را یکی از اولویت‌های خود می‌داند و از شرکای خود دعوت می‌کند تا تجربیاتشان را برای تضمین امنیت ملی و جلوگیری از هرج و مرج و ناآرامی در کشورهای همسود اتخاذ کنند. اقدامات بی ثبات کننده غرب با هدف حفظ نفوذ خود به بحران امنیت کنونی در جهان منجر شده است.

این مقام ارشد روس همچنین تاکید کرد: سیاست بی پروای غرب، لندن و دیگر متحدان آنها به رویدادهای خونبار در بالکان، عراق، لیبی، سوریه، افغانستان و اوکراین منجر شده که تاکنون جان صدها هزار تن را گرفته است.

پاتروشف همچنین هشدار داد، تروریست‌ها ممکن است به کشورهای همسایه شامل کشورهای عضو مستقل همسود واقع در آسیای میانه نفوذ کنند و مدعی شد: آمریکا تلاش می‌کند تا تروریست‌ها در افغانستان را برای اعزام به اوکراین به منظور مقابله با روسیه به خدمت بگیرد. کشورهای غربی ناعادلانه کشور ما را به ایجاد بحران غذایی متهم کرده‌اند. با این حال، دلیل اصلی آن تحریم‌های غیرقانونی است که تامین محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی روسیه را برای کشورهای نیازمند دشوار می‌کند. شهروندان عادی اروپایی قربانیان اصلی این جنگ تحریم‌ها هستند.

دبیر شورای امنیت روسیه با بیان اینکه بحران انرژی نیز ناشی از سیاست غیرمسئولانه غرب در این بخش است که با حملات تروریستی به زیرساخت‌های انرژی تکمیل شد، غرب را به ترغیب کی‌یف برای حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا و کمک به ایجاد و ساخت یک “بمب کثیف” متهم کرد.

دبیر شورای امنیت روسیه: غرب اقداماتش برای بی‌ثبات‌سازی کشورها را افزایش داده است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − شش =