کد خبر : 312129
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
-

بررسی هدفمند کردن پژوهش‌ها، کارآمد و روزآمد سازی دروس معارف در دانشگاه‌ها

بررسی هدفمند کردن پژوهش‌ها، کارآمد و روزآمد سازی دروس معارف در دانشگاه‌ها

هدفمند کردن پژوهش ها، کارآمد و روزآمد سازی دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها در نشست مشترک روسای معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش عصرقائم، در راستای اهداف و وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در زمینه علوم و معارف اسلامی (آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی) و برگزاری گردهمایی‌ها و نشست‌های تخصصی، جلسات پاسخ به سئوالات، تقویت فعالیت‌های اسلامی در دانشگاه ها و دستیابی به راه‌حل های مناسب برای اتفاقات رخ داده در محیط دانشگاه، روز گذشته نشستی با حضور حجت الاسلام محمد مهدی حرزاده معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دکتر نیره قوی سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد.

در این نشست که معاونان، مدیران و روسای پژوهشکده‌ها حضور داشتند، سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان این که معتقدیم برای تعامل و بهتر شدن کارها و جلوگیری از موازی کاری باید با تشکیل کمیته مشترکی از دو مجموعه با محوریت گروه های معارف اسلامی به سمت هم افزایی بیشتر حرکت کرد، ادامه داد: با توجه به نزدیکی هفته پژوهش، این نشست برای همکاری مشترک درخصوص اجرای برنامه ها و نیز هدفمند کردن پژوهش ها، کارآمد و روزآمد سازی دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از ظرفیت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در راستای همکاری با معاونت آموزشی و دیگر معاونت ها برای پاسخ به نیازهای پژوهشی آنها تعریف شده است. امیدواریم در این تعامل دو جانبه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بخشی از وظایف خود را محقق کند.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این نشست گفت: نیاز پژوهشی برای دروس معارف اسلامی بسیار وجود دارد. باید مدلی تعریف شود که اولا با احصاء نیازها و نیازسنجی، در کوتاه ترین زمان ممکن هم پاسخ مناسب داده شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی اضافه کرد: تخصصی شدن محتوا، پاسخی است که با استفاده از ظرفیت های جدید می توان به مسأله و نیازهای دانشجو داد.

بررسی هدفمند کردن پژوهش‌ها، کارآمد و روزآمد سازی دروس معارف در دانشگاه‌ها

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − چهارده =