کد خبر : 312100
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

استکبارستیز از گذشته تاریخ تا به امروز

استکبارستیز از گذشته تاریخ تا به امروز

مردم سرزمین ما از گذشته تاریخ تا به امروز روحیه استکبار ستیزی و استقلال طلبی داشته اند که این خصلت تا به امروز باقی مانده است.اهمیت و عظمت ۱۳ آبان تا بدانجاست که بنیانگذار حکیم و خردمند انقلاب اسلامی از آن به ” انقلاب دوم ” تعبیر کردند.

به گزارش عصرقائم، ماجرا مربوط به امروز و دیروز و حتی ۴۰ سال پیش نیست. ریشه های دشمنی ها را باید را در زمانی جست و جو کرد که استکبار در ۲۸ مرداد سال ۳۲ دولت منتخب مردم ایران یعنی دولت دکتر مصدق را با یک کودتا برکنار کردند.

بر همین اساس ریشه مخالفت مردم با استکبار و آمریکا را نیز نباید محدود به بعد از انقلاب کرد. بلکه از همان زمانی است که در ۱۶ آذر همان سال ۱۳۳۲ سه دانشجوی دانشگاه تهران به خاطر مخالف با سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسیدند.

اما برخی روزها چون ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نماد استکبار ستیزی می شوند. روزی که دانشجویان پرو خط امام (ع) با تسخیر سفارت آمریکا و افشای اسناد موجود در آن نشان دادند که این سفارت یک جاسوس خانه بیشتر نیست.

از طرفی در ۱۳ آبان ۵۷ نیز دانش آموزان اعتراضات شدیدی را نسبت به رژیم پهلوی داشتند که موجب شهادت آنان نیز شد که نماد دیگری از استبداد ستیزی و مخالفت با دست نشاندگان آمریکا را نشان داد.

استکبار هر زمانی به شیوه ای شرارت می کند

امروز نیز با گذشته چند دهه هنوز دانش آموزان، دانشجویان و مردم غیور این دیار ندای مخالفت با استکبار را نشان می دهند.

فاطمه محمد زاده از فعالان دانشجویی استان اظهار کرد: آمریکا و به طور کلی استکبار هر زمان به یک طریق و شیوه دشمنی خود را نشان می دهد.

وی بیان کرد: زمانی در دوران پهلوی با حمایت از استبداد داخلی، اوایل انقلاب با حمایت از گروهک های منافق، در دوران جنگ با حمایت مستقیم از صدام و در شرایط فعلی با فعالیت رسانه ای علیه ملت ایران این شرارت را نشان می دهند.

محمد زاده ادامه داد: ما منکر برخی از مشکلات و کاستی ها در کشور نیستیم ولی امروز استکبار در رسانه های خود به مشکلات ما ضریب چند برابری می دهد و گاه به دروغ متوسل می شود.

محمد زاده یادآور شد: اگر قرار است مشکلات این کشور حل شود باید با مدد گرفتن از جوانان پرتلاش و تجربه موی سپیدان همین صورت گیرد و هر نوع دخالت استکبار مورد قبول مردم غیور نیست.

درس آموزی از رزمندگان دفاع مقدس

علی علی آبادی از دانش آموزان و نوجوانان ساروی گفت: پدر بزرگ من زمانی که به جبهه اعزام شده حدود ۱۵-۱۶ سال سن داشته و در واقع نوجوان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به این خاطرات می توان گفت که یک نوجوان نیز حتی در سخت ترین شرایط می تواند از کشور و انقلاب اسلامی دفاع کنند.

علی آبادی یادآور شد: روح دفاع از انقلاب و مقابله با ظلم استکبار جهانی از گذشتگان به ما رسیده و نوجوان امروز نیز باشکوه در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب حضور خواهد داشت.

امین رضایی دانش‌آموز ۱۴ ساله نیز موضوع حادثه تروریستی شیراز را مطرح می کند و با بیان اینکه واقعه تروریستی شاهچراغ غم بزرگی بود، گفت: بی شک در قبال این جنایت نباید سکوت کنیم بلکه باید انتقام این شهدا را بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه در غم آرتین و خانواده‌های شهدا شریک هستیم، ادامه داد: به عنوان یک دانش‌آموز مطیع امر رهبرم هستم.

این دانش آموز مازندرانی با بیان اینکه امروز استوارتر پای نظام و خشمگین‌تر در مقابل استکبار می ایستیم، افزود: الگوی ما نوجوانان شهدا هستند.

دعوت از مردم مازندران برای حضور در مراسم ۱۳ آبان

سیدمحمود حسینی پور، مقام عالی دولت در مازندران با صدور پیامی، فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان را به تمامی ملت انقلابی ایران اسلامی، مردم ولایتمدار مازندران و دانش‌آموزان و دانشجویان استان تبریک گفت. ‎

متن کامل این پیام بدین شرح است:

۱۳ آبان یکی از روزهای تاریخی و تاریخ ساز و یک رویداد انقلابی ماندگار در دفتر مقاومت ملت ایران اسلامی است که در آن روز، با تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ، خباثت و دشمنی دیرینه استکبار جهانی با مردم بزرگ ما و حقانیت نهضت حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه ) بروشنی به اثبات رسید. اهمیت و عظمت این رویداد تا بدانجاست که بنیانگذار حکیم و خردمند انقلاب اسلامی از آن به ” انقلاب دوم ” تعبیر نمودند.

مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی پس از تسخیر بیت شیطان نیز همواره با توطئه ها، خدعه ها و نیرنگ های امریکای جهانخوار و ایادی و اذناب زبون آن مواجه بوده است، لیکن در سایه سار بصیرت، ایثارگری و حضور حماسی مردم مومن و مقاوم ایران در عرصه ها و میدان های صعب و سخت و زعامت و رهبری حکیمانه و داهیانه امامین انقلاب، از صحنه های پرفراز و نشیب و خطیر به سلامتی عبور نموده است و این اقدامات خبیثانه، کمترین بهره ای برای دشمنان قسم خورده ایران اسلامی نداشته است.

نه حوادث تروریستی دهه های نخست انقلاب، نه حادثه تروریستی در شاهچراغ و همچنین اقدام به ترور دو جوان بسیجی در شهر هزار سنگر آمل و نه دیگر اقدامات ناجوانمردانه در لوای اغتشاشات اخیر که نقش و سهم استکبار جهانی در آن بروشنی مشهود بود، هیچ کدام نتوانسته و نمی تواند کوچکترین خللی در عزم و اراده ملت ایران برای پیمودن راهی که در آن گام نهاده و برای صیانت از آن، جوانان، مردان و زنان غیور و سلحشور بسیاری را تقدیم کرده است، ایجاد کند.

در ماجرای حوادث اخیر؛ عدم همنوایی و همراهی ملت بیدار و آگاه ایران با اغتشاشگران نشان داد که جهان استکباری تا چه اندازه از فهم و درک ماهیت و هویت انقلاب و جامعه انقلابی ایران اسلامی عاجز است.

انقلاب اسلامی امروز برغم خواست و هدفگذاری های مجموعه دشمنان انقلاب و در راس آنها، امریکای جهانخوار و رژیم غاصب صهیونیستی، با مشارکت ملت و تحت رهبری ها و منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) در اوج عزت، اقتدار و سربلندی به راه پرافتخار خود ادامه می دهد.

اینجانب؛ فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان، روز دانش آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام (ره) و روز مبارزه با استکبار جهانی را به عموم ملت انقلابی ایران اسلامی، مردم ولایتمدار دیار علویان و همه دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز میهن اسلامی و استان مازندران تبریک می گویم و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان سرافراز ایران اسلامی خاصه دانش آموزان و دانشجویان شهید، رجاء واثق دارم که مردم ولایی مازندران با حضور حماسی و شکوهمند خود در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با سردادن شعار مرگ بر امریکا و ” هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه” باردیگر امید دشمنان نظام را به یاس تبدیل می کنند و ثابت می نمایند که برای همیشه در مسیر انقلاب پرشکوه خود باقی و استوار می مانند.

برگزاری مراسم ۱۳ آبان در ۴۶ نقطه مازندران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در ۴۶ شهر و بخش مازندران برگزار می شود.

۱ ـ ساری: ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان ابن شهرآشوب ساری به سمت مصلای امام خمینی (ره) باسخنرانی حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی

۲ ـ قائم‌شهر: ساعت ۱۰صبح ازحسینیه عاشقان به سمت مصلی

۳ـ بابل: ساعت ۱۰ صبح از مقابل اداره کل مخابرات استان به سمت مصلای جمعه باسخنرانی حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل

۴ ـ نکا: ساعت ۱۰صبح از جهاد کشاورزی شهرستان نکا به سمت مصلای جمعه، باسخنرانی حجت‌الاسلام محمد صادق محمدی لائینی

۵ ـ آمل: ساعت ۱۰صبح از میدان قائم تا مصلّای جمعه با سخنرانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل

۶ ـ بهشهر ساعت۱۰:۳۰ صبح: از چهار راه استقلال به سمت مصلای جمعه

۷ ـ گلوگاه: ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان ۲۲بهمن به سمت خیابان طالقانی و مصلای جمعه باسخنرانی حجت‌الاسلام میر احمدی امام جمعه گلوگاه

۸ ـ جویبار: مصلای جمعه

۹ ـ بابلسر: ساعت ۱۰:۳۰ صبح از مقابل اداره آموزش و پرورش به سمت بلوار شهید شریفی و مصلای جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام قلی‌پور

۱۰ ـ فریدونکنار: ساعت ۱۱ از مقابل مسجد امام سجاد (ع) به سمت مصلای قدس فریدون کناربا سخنرانی حجت‌الاسلام تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار

۱۱ ـ محمودآباد: ساعت ۱۰ صبح از اداره تبلیغات اسلامی به سمت سه راه مرکزی شهر و مصلای جمعه

۱۲ ـ نور: ساعت ۱۱، محل تجمع در مقابل مصلای جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام احمدی امام جمعه

۱۳-نوشهر: ساعت ۱۰ صبح ازمسجدجامع، خیابان شهید کریمی، میدان همافران، خیابان انقلاب، میدان آزادی و مصلای جمعه باسخنرانی حجت‌الاسلام مشایخ امام جمعه

۱۴–چالوس: ساعت ۱۰:۳۰از مقابل دانشگاه آزاد اسلامی چالوس تا مصلای بقیه‌الله الاعظم با سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه

۱۵–عباس‌آباد: ساعت ۱۰:۳۰ صبح از مسجد جامع، خیابان شهدا تا خیابان ۲۰متری و بالعکس با سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی آملی امام جمعه

۱۶– تنکابن: ساعت از مسجد جامع به سمت میدان شهید شیرودی و مصلای جمعه شهید بهشتی ۱۰:۳۰ با سخنرانی فرماندار شهرستان تنکابن

۱۷-رامسر: از شهرداری رامسر به سمت مصلا

۱۸–میاندرود: ساعت ۱۱از مقابل شهرداری به سمت مصلای نماز جمعه باسخنرانی حجت‌الاسلام حاجی‌زاده امام جمعه

۱۹-کلاردشت: ساعت ۱۰:۳۰ از میدان معلم به سمت مصلای جمعه با سخنرانی فقیه نصیری فرماندار شهرستان کلاردشت

۲۰– سوادکوه شمالی: ساعت ۱۰:۳۰از مسجد حضرت، ولی عصر (عج) به سمت مسجد جامع

۲۱- سیمرغ: از میدان شهید کشوری – خیابان حضرت امام (ره) – خیابان شهید بهشتی تا مصلای جمعه باسخنرانی محمد حسین ذکریایی فرماندار شهرستان سیمرغ

۲۲ –سوادکوه:
۱-زیرآب: ساعت ۱۰ صبح از جلوی مسجد جامع به سمت حوزه مقاومت سپاه و به سمت صحن امام زاده عبدالحق باسخنرانی حجت‌الاسلام رضایی امام جمعه
۲-پل سفید: ساعت ۱۰صبح از حسینیه گلزار شهدا به سمت مسجد جامع با سخنرانی امام جمعه

۲۳-سرخرود: ساعت ۱۰ ازمقابل بخشداری به سمت مصلی این شهر باسخنرانی علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد

۲۴- هادی‌شهر: از ابتدای بلوار آیت الله روحانی، هادی ۲، جنب مسجد امام خمینی (ره) به سمت مصلای هادی‌شهر

۲۵- هچیرود: ساعت ۱۰:۳۰از مرکز شهر به سمت مسجد جامع هچیرود با سخنرانی حجت‌الاسلام صالح امام جمعه

۲۶- مرزن‌آباد: ساعت ۱۰:۳۰از مقابل بسیج به سمت شهرداری و بالعکس به سمت مسجد جامع المهدی (عج) با سخنرانی حجت‌الاسلام جهاندار امام جمعه

۲۷- صلاح‌الدین کلا: ازجلوی پاسگاه سینگام به مسجدعلی بن ابیطالب بازار

۲۸- پول: از جلوی بخشداری به طرف مسجدامام حسن (ع)

۲۹-هادی‌شهر: ساعت۱۱ابتدا بلوار آیت‌الله روحانی هادی۲جنب مسجد امام خمینی

۳۰-دابودشت: ساعت ۱۰:۳۰از مقابل حوزه انتظامی تا مصلای جمعه با سخنرانی امام جمعه

۳۱-لاریجان: ساعت ۱۰:۳۰از پل وانا تا مصلای جمعه باسخنرانی رئیس آموزش و پرورش

۳۲-بخش امامزاده عبدالله: ساعت ۱۰:۳۰ از شهرداری تا آستانه امامزاده عبدالله (ع) به سخنرانی حجت‌الاسلام حسن‌زاده امام جمعه

۳۳- سلمان شهر: ساعت ۱۰:۳۰از مصلای جمعه تا میدان شهید جعفری و بالعکس باسخنرانی حجت‌الاسلام سورتچی امام جمعه سلمان‌شهر

۳۴- کلارآباد: ساعت ۱۰:۳۰ از مدرسه شهید نوربخش مراد کلاری به سمت مصلای جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام خطیبی امام جمعه کلارآباد

۳۵- بهنمیر: ساعت ۱۰:۳۰از مقابل آموزش و پرورش به سمت مصلای جمعه ساعت با سخنرانی حجت‌الاسلام شریف‌تبار امام جمعه

۳۶-بخش دودانگه: ساعت ۱۰ صبح از مقابل بخشداری به سمت اداره آموزش و پرورش منطقه دودانگه

۳۷-کیاسر: ساعت ۱۰:۳۰ از دبیرستان امام حسین (ع) به سمت میدان، ولی عصر (عج) و مصلای امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام جلایی امام جمعه کیاسر

۳۸-بخش سی‌سنگان: از پاسگاه سی‌سنگان به سمت مسجد حضرت علی ابن ابی طالب و سپس مسجد جامع

۳۹-نشتارود: ساعت ۱۰ صبح از مسجد جامع به سمت گلزار شهدا و بالعکس

۴۰-شهر فرح آباد: ساعت ۱۰:۳۰ صبح از روبروی پاسگاه انتظامی (عبور اصلی) به سمت مصلای جمعه

۴۱-شهر امیرکلا: ساعت ۱۰ صبح از میدان انقلاب به سمت مصلای شهر

۴۲-بخش گتاب: ساعت ۱۰:۳۰ از مسجد جامع تا مصلی نماز جمعه شهر گتاب

۴۳-بخش لاله‌آباد: ساعت ۱۱ صبح از گلزار شهدای خوشنام کارون تا مصلی نماز جمعه زرگرشهر

۴۴-بخش بندپی شرقی: ساعت ۱۰:۳۰صبح از گلزار شهدای خوشنام بسمت مصلی نماز جمعه

۴۵- بخش بندپی غربی: ساعت ۱۰ صبح از بخشداری بسمت مصلی نماز جمعه

۴۶-بخش بابل‌کنار: ساعت ۱۱ صبح به‌صورت تجمعی در مصلای جمعه شهر مرزی‌کلا

مردم ایران از گذشته تاریخ استکبار ستیز بوده و استقلال و امنیت و میهن دوستی برایشان اهمیت دارد و دوباره در ۱۳ آبان این مهم را نشان خواهند داد.

استکبارستیز از گذشته تاریخ تا به امروز/ ۱۳ آبان می‌آییم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 2 =