کد خبر : 312074
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
-

صربستان از سرنگونی پهپادی در مرز با کوزوو خبر داد

صربستان از سرنگونی پهپادی در مرز با کوزوو خبر داد

وزارت دفاع صربستان اعلام کرد که یک پهپاد تجاری را در مرز کوزوو سرنگون کرد و نیروهای مسلح این کشور در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع صربستان با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: «این پهپاد تجاری در نزدیکی تاسیسات نظامی در منطقه “راسکا” با استفاده از پارازیت الکترونیکی سرنگون شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروهای مسلح صربستان اقداماتی را جهت شناسایی و خنثی‌سازی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین در نزدیکی تاسیسات نظامی انجام می‌دهند. همچنین، ارتش صربستان اقدامات خود را در راستای دستورات الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری این کشور دنبال می‌کند.»

در این بیانیه خاطرنشان شده است: «نیروهای مسلح صربستان به دستور رئیس‌جمهور و فرمانده کل قوا این کشور، به سرنگونی تمامی پهپادها در منطقه پرواز ممنوع و در نزدیکی تاسیسات نظامی کشور ادامه خواهند داد.»

ووچیچ به ارتش کشورش دستور داد تا هرگونه پهپادهای دشمن را در مرز هوایی صربستان سرنگون کنند. وزیر دفاع صربستان هم پیشتر اعلام کرد که هم‌زمان با افزایش تنش‌ها میان صربستان و کوزوو بر سر پلاک خودروها، نیروهای مسلح صربستان در حالت آماده‌باش هستند.

در بحبوحه مقررات جدید دولت کوزوو که افرادی را که با کارت‌های شناسایی صربستانی وارد کوزوو می‌شوند مجبور می‌کند تا در طول اقامت‌شان در آنجا اوراق شناسایی و اسناد موقتی را جایگزین کارت‌های شناسایی‌شان کنند، تنش‌ها میان صربستان و کوزوو بالا گرفته است. چند ماه پیش، صرب‌ها در شمال کوزوو که هم مرز با صربستان در منطقه بالکان است، دو گذرگاه مرزی با صربستان را مسدود کرده بودند تا نسبت به این قانون جدید اعتراض کنند.

صربستان از سرنگونی پهپادی در مرز با کوزوو خبر داد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + دو =