کد خبر : 312028
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
-

ام‌باپه بعد از ۱۱ سال رکورد مسی را شکست

ام‌باپه بعد از ۱۱ سال رکورد مسی را شکست

ستاره پاری سن ژرمن با گلی که در دیدار برابر یوونتوس به ثمر رساند بعد از ۱۱ سال رکورد مسی را شکست و به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که به رکورد ۴۰ گل می‌رسد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپورت، پاری سن ژرمن در دیدار برگشت برابر یوونتوس با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست پیدا کرد.

گل نخست پاری سن ژرمن را در این بازی کیلیان ام‌باپه به ثمر رساند. ام‌باپه با گلی که در این بازی به ثمر رساند رکوردی را که به لیونل مسی اختصاص داشت بعد از ۱۱ سال شکست.

شبکه آماری اوبتا اعلام کرد ام‌باپه با گلی که در دیدار برابر یوونتوس به ثمر رساند شمار گل های خود را در لیگ قهرمانان اروپا در حالی که تنها ۲۳ سال و ۱۰ ماه و ۱۳ روز دارد به عدد ۴۰ رساند.

طبق اعلام شبکه آماری اوبتا ام‌باپه جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که به این تعداد گل رسیده است.

پیش از این مسی رکورددار در این زمینه بود به طوری که در سن ۲۴ سال و ۴ ماه و ۸ روز موفق شد چهلمین گل خود را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند. مسی در سال ۲۰۱۱ این رکورد را به نام خود به ثبت رسانده بود که ام‌باپه بعد از ۱۱ سال توانست آن را بشکند و اکنون جوان‌ترین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که به رکورد ۴۰ گل می رسد.

پاری سن ژرمن با پیروزی که در این بازی به دست آورد ۱۴ امتیازی شد تا در تعداد برد، مساوی و تفاضل گل و حتی بازی رو در رو با بنفیکا برابر شود اما تیم پرتغالی چون در مجموع، گل های بیشتری در بازی های خارج از خانه به ثمر رسانده بود به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شد.

ام‌باپه بعد از ۱۱ سال رکورد مسی را شکست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 13 =