کد خبر : 312061
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
-

افزایش دما در اروپا بیش از دو برابرِ میانگین جهانی است

افزایش دما در اروپا بیش از دو برابرِ میانگین جهانی است

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) اعلام کرد: افزایش دمای هوا در اروپا بیش از دو برابر میانگین جهانی است.

به گزارش عصرقائم، بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، میزان دما در قاره اروپا طی ۳۰ سال گذشته بیش از دو برابر میانگین جهانی افزایش یافته است. با ادامه روند گرمایش، وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی، سیل‌ و سایر پیامدهای تغییرات آب و هوایی، جامعه، اقتصاد و اکوسیستم است که تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در گزارش وضعیت آب و هوا در اروپا اطلاعاتی در مورد افزایش دما، موج گرما، وضعیت شدید آب و هوایی، تغییر الگوهای بارش و ذوب یخچال‌های طبیعی ارائه شده است.

در این گزارش آمده است که بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۱، دما در اروپا به میزان قابل توجهی افزایش یافته و میانگین افزایش آن در هر دهه حدود ۰.۵ درجه سانتی‌گراد بوده است. در نتیجه، یخچال‌های طبیعی آلپ از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۱، حدود ۳۰ متر از ضخامت یخ خود را از دست داده‌اند.همچنین لایه یخی گرینلند در حال ذوب شدن است که در تسریع افزایش سطح دریاها نقش دارد.

در سال ۲۰۲۱، حوادث شدید آب و هوایی منجر به مرگ صدها نفر شده، بیش از نیم میلیون نفر را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار داده و خسارت اقتصادی به مبلغ بیش از ۵۰ میلیارد دلار بر جا گذاشته است. حدود ۸۴ درصد از این حوادث مربوط به وقوع سیل یا طوفان بوده است.

با ادامه تغییر وضعیت آب و هوایی، انتظار می رود سلامت مردم اروپا به شکل‌های مختلف از جمله مرگ و بیماری‌های ناشی از وضعیت نامناسب آب و هوایی مکرر تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام و افزایش بروز اختلالات سلامت روان نیز پیش بینی می‌شود.

مرگبارترین رویدادهای اقلیمی شدید در اروپا به شکل موج گرما به ویژه در کشورهای غربی و جنوبی این قاره رخ داده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، تغییرات آب و هوایی در کنار توسعه شهرنشینی و پیری جمعیت در این منطقه آسیب پذیری در برابر گرما را بیشتر خواهد کرد.

افزایش دما در اروپا بیش از دو برابرِ میانگین جهانی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − چهار =