کد خبر : 311915
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
-

نتایج احتمالی سفر رییس بانک مرکزی عمان به تهران چه خواهد بود؟

نتایج احتمالی سفر رییس بانک مرکزی عمان به تهران چه خواهد بود؟

سفر قریب الوقوع رییس بانک مرکزی عمان به تهران علاوه بر نتایج مثبت اقتصادی، احتمالا نتایج سیاسی را نیز در جایگاه یک کشور ثالث به دنبال خواهد داشت.

به گزارش عصرقائم، «طاهر بن سالم العمری» رییس بانک مرکزی عمان، در روز چهارشنبه در راس هیأتی به تهران سفر می کند. این مقام ارشد عمانی، در جریان سفر خود به تهران با تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله صالح آبادی دیدار و رایزنی می‌کند.

بر اساس این گزارش سفر رییس بانک مرکزی به عمان به تهران در حالی انجام می شود که به تازگی اخباری از حصول پیشرفت هایی در روند آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی منتشر شده و گویی در روند این موضوع کشور عمان نقش مهمی ایفا کرده و طبق برخی از اخبار احتمالا پول‌های بلوکه شده در صورت آزادسازی به حساب بانک مرکزی ایران در عمان واریز خواهد شد.

همچنین نور نیوز رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای امنیت ملی در مهرماه در خبری در این ارتباط نوشت: «طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

نورنیوز هم‌چنین خبر داد که طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

بر این اساس؛ ایران هنوز حساب‌های اعلامی برای انتقال منابع مذکور را بنا بر ملاحظات بانکی نپذیرفته و حساب‌های جدیدی را به این منظور معرفی کرده است.»

بر اساس این گزارش همچنین در اواسط مهرماه با وساطت عمان، ایران اقدام به آزادسازی سیامک نمازی زندانیان دو تابعیتی «ایرانی – امریکایی» کرد که بنا بر اعلام ایران به جرم جاسوسی چند سالی بود که در زندان به سر می‌برد.

تهران اعلام کرده است که در راستای اهداف انسان دوستانه و توافق صورت گرفته بین ایران و آمریکا جهت تبادل زندانیان این اقدام را انجام داده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه چندی پیش در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به اجرای یک مرحله از توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا «آزادی باقر نمازی» گفت: ما برای احیای گام‌های بعدی توافق آمادگی داریم و روند برای اجرای توافق مهیا است و امیدواریم آمریکا به این جمع‌بندی برسد که در راستای نگاه انسانی، شاهد ادامه مبادله زندانیان و آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا باشیم.

نتایج احتمالی سفر رییس بانک مرکزی عمان به تهران چه خواهد بود؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =