کد خبر : 311923
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
-

باید توانمندسازی علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مورد توجه جدی قرار دهیم

باید توانمندسازی علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مورد توجه جدی قرار دهیم

رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: برخی از دانشجویان شاهد و ایثارگر دچار ضعف‌هایی در بحث آموزشی و هدایت تحصیلی هستند، ما به عنوان بدنه دانشگاهی باید توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مورد توجه جدی قرار دهیم.

به گزارش عصرقائم، دکتر هاشم داداش پور در بیست‌وهشتمین گردهمایی مدیران شاهد و ایثارگر و رونمایی از تارنمای جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی که به میزبانی دانشگاه هنر تهران برگزار شد، گفت: امیدوارم برپایی این قبیل جلسات برای ارتقای جایگاه علمی، فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر مفید و اثر بخش باشد و تکریم خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران در جامعه دانشگاهی، یعنی بالابردن سطح دانش و تلاش برای رفع دغدغه‌های تحصیلی فرزندان این عزیزان که باید مورد توجه جدی باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: این روزها نزدیک به بزرگداشت سالروز ۱۳ آبان است که به عنوان روز مبارزه با استکبار از آن یاد می‌شود و انتظار جامعه از دانش آموزان و دانشجویان کشور این است که در مبارزه با استکبار جهانی همواره پیشگام باشند و الگویی برای سایر اقشار باشند و این قشر در برهه های مختلف با استکبار ستیزی و دفاع از نظام اسلامی همواره در صف مقدم و اثربخش بوده‌است و هرگز شعاری برخورد نکرده و محدود به جغرافیای خاصی ننموده است و این راه پرفروغ‌تر باید تداوم یابد.

دکتر داداش‌پور افزود: بخشی از دانشجویان شاهد و ایثارگر دچار ضعف‌هایی در بحث آموزشی و هدایت تحصیلی هستند، ما به عنوان بدنه دانشگاهی باید توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مورد توجه قراردهیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۴ هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور تحصیل می‌کنند؛ اظهار کرد: در سازمان امور دانشجویان اداره کلی با نام اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وجود دارد. این اداره در دانشگاه‌ها نیز تشکیل شده است. ما برآن هستیم که کلیه مشکلات آموزشی فرزندان عزیز شهید یا ایثارگر رفع شود و کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

دکتر داداش‌پور تصریح کرد: ارتباط تنگاتنگ با دانشجویان شاهد و ایثارگر و رفع کلیه نیازهای آن‌ها از جمله نیازهای مادی و معنوی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. ما در مقابل این دانشجویان وظایفی داریم که شامل نیازهای فرهنگی آن‌ها نیز می‌شود.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: چنانچه در نظام دانشگاهی و فارغ از نظام خانواده، نیازهای علمی و فرهنگی آن‌ها را تشخیص ندهیم و احصا نکنیم و مشکلی بخاطر کوتاهی ما رخ نماید، مسئول هستیم، بنابراین در حوزه علمی و فرهنگی باید توجه بیشتری مبذول شود.

وی با بیان اینکه در فضای موجود هر فرزند شهیدی می‌تواند فکر، ایده و نگاه پدر، بردار و یا خواهر شهید خود باشد، افزود: این وظیفه همه مدیران شاهد و ایثارگر است که به دانشجویان کمک کنند تا در مسیر درست گام بردارند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: نکته پایانی بحث شناختی است و در حقیقت تربیت معرفتی اخلاقی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز به عهده شما مدیران است و ما در سازمان امور دانشجویان وظیفه داریم تا شرایط بهتری برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ایجاد کنیم.

باید توانمندسازی علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مورد توجه جدی قرار دهیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 18 =