کد خبر : 311965
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
-

ایتالیا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرد

ایتالیا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرد

روزنامه ایتالیایی «ایل مساگرو» به نقل از منابعی گزارش داد که ایتالیا ارسال ششمین بسته کمک‌های نظامی خود به اوکراین را متوقف کرده و می‌گوید که اول باید ناتو مشخص کند که کی‌یف چه چیزی دقیقا نیاز دارد و اینکه اصلا آیا رم قادر به ارسال آن‌ها خواهد بود یا خیر.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این روزنامه ایتالیایی به نقل از یک منبع دولتی نوشت که رم کمک نظامی به اوکراین را متوقف کرده است زیرا می‌خواهد با ائتلاف نظامی ناتو هماهنگی‌هایی انجام دهد و خواسته‌های نظامی اوکراین را با جزئیات بررسی کند.

این منبع افزود: «ایتالیا باید بداند که کی‌یف چه چیزهایی احتیاج دارد و چه نوع تسلیحاتی ما می‌توانیم ارسال کنیم.»

به نوشته این روزنامه، قرار است ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی روزهای آینده با جورجیا ملونی، نخست‌وزیر جدید ایتالیا و وزیر دفاع این کشور ملاقات کند تا علاوه بر موضوعات دیگر، پیرامون ارسال تسلیحات هم گفت‌وگو کنند.

اوکراین بارها از ایتالیا خواسته تا سیستم‌های موشکی SAMP-T را ارسال کند اما وزارت دفاع ایتالیا صراحتا اعلام کرد که به اندازه کافی از این نوع سیستم ندارد و احتمالا سلاح جایگزینی را ارسال می‌کند. در چند روز گذشته، دولت ایتالیا ۲۰ تا ۳۰ هویتزر خودکششی M۱۰۹L را به عنوان پنجمین بسته کمک‌های نظامی به کی‌یف ارسال کرد.

ایتالیا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − سیزده =