کد خبر : 311960
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

آمادگی وزارت علوم برای ایجاد رشته‌های تحصیلی بر مبنای نیازمحوری

آمادگی وزارت علوم برای ایجاد رشته‌های تحصیلی بر مبنای نیازمحوری

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم آمادگی دارد رشته‌های تحصیلی را بر مبنای نیازمحوری در این دانشگاه راه اندازی کند،گفت: ظرفیت‌ها باید در سطح استان‌ها توسعه و تعمق پیدا کند و دانشگاه مشخص کند که در هر استان چه رشته‌هایی به ارتقاء آن استان و اشتغال جوانان کمک خواهدکرد.

به گزارش عصرقائم، دکتر قاسم عموعابدینی در نشستی با اعضای هیئت‌رئیسه و مدیران حوزه آموزشی دانشگاه پیام نور به اعتقاد راسخ وزارت علوم برای توسعه، کیفی‌سازی و ماموریت‌گرایی حوزه مربوط به فرایند مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام‌نور دارای ظرفیت و تجربه بسیار ارزشمند وسالیان سال ثمره مفید برای نظام جمهوری اسلامی است که می‌تواند از این ظرفیت به نحو شایسته برای دستیابی به اهداف استفاده کند.

دکتر عموعابدینی مهم ترین فاکتورهای مورد توجه وزارت علوم برای راه اندازی رشته را در وهله اول کیفیت و در وهله دوم تضمین اشتغال فارغ التحصیلان دانست.

معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه باید حکمت بنیان و دانایی محور باشد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور می تواند با تولید دونوع محتوای مورد نیاز جامعه؛ یک دسته از علاقه مندان را به سمت فراگیری دانش تا مقطع دکتری و انجام تحقیقات گسترده برای رفع مشکلات و ارتقای اقتدار کشور ودسته دیگر را به سمت بازارهای کار و تامین نیازهای اشتغال جوانان هدایت کند.

وی بر لزوم ارتباط مستمر و چهره به چهره استاد و دانشجو در مقطع دکتری اشاره کرد و افزود: دانشگاه پیام نور با دارا بودن ۱۰۰ استاد و ۳۸۰ دانشیار می تواند درخواست مجوز خود را مبنی بر جذب دانشجوی دکترای استاد محور از استعدادهای درخشان بدون کنکور اعلام کند اما این امر منوط به رعایت نسبت هر استاد حداکثر به دو دانشجو خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل بانک متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه ها در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: از آنجا که از بین هر ۳ نفر متقاضی جذب هیئت‌علمی پس از عبور از فرایند صلاحیت علمی و عمومی؛ یک نفر به عنوان عضو علمی انتخاب می شود، در این بانک دو نفر متقاضی دیگر نیز با مجوز صلاحیت حرفه ای تدریس در سامانه HES قرار می گیرند تا در صورت لزوم دانشگاهها بتوانند از وجود آنها به صورت حق التدریس بهره مند شوند.

وی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای اصلاح فرایندها و ریل گذاری های جدید در نظام آموزش عالی گفت: برنامه کلان وزارت علوم مبتنی بر آمایش حوزه آموزش عالی است که این مسئله به معنای ساماندهی نیست بلکه با هدف تحول در نظام آموزش عالی محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور، نشست هیات رئیسه دانشگاه پیام نور امروز با حضور دکتر عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت عتف، دکتر دهقان مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی ، دکتر شیرعلی مشاور معاون آموزشی وزارت علوم و هیات همراه با هدف تبیین شیوه حکمرانی و ماموریت های ویژه دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

آمادگی وزارت علوم برای ایجاد رشته‌های تحصیلی بر مبنای نیازمحوری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 3 =