کد خبر : 311823
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
-

مازندران در حوزه مسائل فرهنگی و آبادانی توجه ویژه می‌خواهد

مازندران در حوزه مسائل فرهنگی و آبادانی توجه ویژه می‌خواهد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مازندران در حوزه مسائل فرهنگی، عمران و آبادانی نیاز به توجهات بیشتری دارد.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: جریان تاسف بار توهین به یکی از حرم‌های سه‌گانه اهل بیت (ع) در کشورمان و شهادت جمعی از زائران و نمازگزاران در آن بارگاه، درخور تسلیت گفتن است و بنده ضمن تسلیت این مناسبت این جریان و ظلم را محکوم می‌کنم.

وی افزود: کسانی که بستر چنین توهین‌هایی را ایجاد می‌کنند و در چهل روز گذشته با ایجاد آشوب و اغتشاشات با سلاح گرم و سرد به انسان‌های بیگانه از کودک تا بزرگ حمله می‌کنند، سرچشمه همه آنها از صهیونیست و اسرائیل غاصب است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه مسئله فرهنگ مسئله مهمی است، گفت: مقصود ما از فرهنگ، فرهنگ ارزشی است، فرهنگی که با نگاه اعتقادی و دیدگاه دینی و ولایی ما همخوان و هماهنگ باشد؛ این فرهنگ خاستگاه و مادر انقلاب اسلامی ماست، انقلاب اسلامی مولود یک چنین فرهنگی است، همه وظیفه تقویت این فرهنگ را داریم که تقویت آن تقویت انقلاب اسلامی و تضعیف آن تضعیف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: قطعا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تقویت فرهنگ ارزشی مسئولیت بیشتری دارد و امیدواریم که سیاست‌ها در راستای تقویت این فرهنگ سیاسی استکبارستیزی و هضم نشدن در فرهنگ دنیای غرب همه زحمت بکشیم، چرا که این فرهنگ حق الناس و حق الشهداست.

امام جمعه ساری اضافه کرد: ما نه تنها در مسائل اقتصاد و رفاهی، بانیان وضع موجود را مقصر می‌دانیم در حوزه تضعیف فرهنگی فرهنگ انقلابی و فرهنگ دینی و ارزشی نیز بانیان آن را مقصر می‌دانیم، الان بازسازی این فرهنگ و بازگرداندنش به نقطه قبل خیلی زمان می‌برد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اغتشاش‌گرانی که قرآن می‌سوزانند و به بانوان باحجاب و چادرشان توهین می‌کنند در راستای دو فرهنگ متضاد حرکت می‌کنند؛ خوشبختانه مازندران ما از فرهنگ دینی و ولایی بومی و بافت فرهنگی و سنتی دقیق و محکم برخوردار بوده که در مقابل امواج و تهاجمات بیگانه قرص و محکم ایستاده و نلرزیده، گرچه آسیب‌هایی هم داریم که به‌خاطر گردشگرپذیر بودن آن است و البته فرصتی برای بهره‌وری است.

وی از مسئولان ملی خواست تا مازندرانی را که در جوارشان قرار دارد و در سال میزبان ده‌ها میلیون گردشگر و مسافر است را ببینند، اعلام کرد: با آزادسازی سواحل ۴۸۰ کیلومتر از سواحل داریم که بهره‌وری از آن باید حساب شده باشد، هم خدمات فرهنگی خوبی ارائه دهد و هم ضوابط رعایت شود که به بودجه‌های بیشتری نیاز دارد که باید بودجه ملی باشد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: مازندران در حوزه مسائل فرهنگی، عمران و آبادانی نیاز به توجهات بیشتری دارد؛ جاده‌های این استان زیبنده آن و درخور ده‌ها میلیون گردشگر نیست، برخی از پروژه‌های در حال اتمام نیز نیاز به توجه بیشتری برای پایان کار دارد و اینکه سفارش شود.

این مسئول خطاب به معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قطعا کم و کاستی‌های استان در زمینه‌های فرهنگی توسط مدیرکل این اداره در استان به سمع و نظرتان رسیده، امیدواریم طی سفر شما ارزیابی درست از جایگاه و رتبه شما در مازندران صورت بگیرد و هم با ارتقای رتبه برنامه‌های بهتری در دستور کار قرار بگیرد و ما هم بدانیم که مازندران در بحث فرهنگ چه رتبه و جایگاهی در کشور دارد.

مازندران در حوزه مسائل فرهنگی و آبادانی توجه ویژه می‌خواهد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =