کد خبر : 311816
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
-

تغییر شیوه تخصیص کاغذ به ناشران

تغییر شیوه تخصیص کاغذ به ناشران

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت به اندازه مصرف همه ناشران کاغذ ندارد اما تلاش داریم عدالت در توزیع را داشته باشیم، گفت: شیوه تخصیص کاغذ به ناشران تغییر کرده است کاغذ به ناشری داده می شود که کار فرهنگی اجتماعی می کند.

به گزارش عصرقائم، یاسر احمدوند، در نشست تخصصی با ناشران، نویسندگان و شاعران استان مازندران با ابراز خرسندی از فرهیختگی نویسندگان،ناشران و شاعران دیار علویان، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که چهره های فرهنگی استان برای حوزه فرهنگ کشور دغدغه مند هستند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات در حوزه فرهنگ نیازمند صبوری و بردباری است، گفت: مدیران در راس امور فرهنگی کشور قطعا برای چاره اندیشی جهت رفع مشکلات حوزه فرهنگ درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی عصای جادویی ندارد که به یکباره تمامی مشکلات مرتفع شود قطعا با همفکری و هم گرایی با صاحبان فکر و اندیشه می توان راه حل هایی برای رفع مشکلات فرهنگی دست یافت، افزود: ارتباط دقیق و چهره به چهره برای رونق حوزه فرهنگ و هنر ضرورت دارد.

احمدوند به مشکلات ناشران استان در حوزه تمدید پروانه نشر اشاره کرد و گفت: گلایه ها در بحث صدور و تمدید پروانه نشر وجود دارد که با تدابیری تلاش داریم روند صدور و تمدید پروانه نشر تسهیل شود.

وی به گلایه مندی شاعران استان برای تعطیلی جشنواره شعر علوی اشاره و بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بررسی نماید تا چرایی تعطیلی این جشنواره مشخص شود و درصورت امکان دوباره شاهد برگزاری این جشنواره با کیفیت بالا باشیم.

احمدوند با اشاره به ابراز گلایه نویسندگان، شاعران و ناشران استان به دیده نشدن از سوی مسئولین، گفت: اقتضائات اداری دولتی باید دیده شود.

وی بابیان اینکه بیش از ۹۰هزار نفر در کشور عضو صندوق هنرمندان هستند، افزود: تسهیلات بانکی، بیمه و… از جمله فعالیت هایی که به اعضای این صندوق ارائه می شود.

احمدوند با بیان اینکه صندوق هنرمندان سالانه بیش از ۵۰۰میلیارد تومان اعتباری دارد که باید در این حوزه مصروف شود که قطعا جوابگوی قشر عظیم هنری و فرهنگی کشور نیست، گفت: امید است همه قشر فرهیخته کشور با عزت نفس زندگی کنند و دغدغه تامین معیشت نداشته باشند.

وی به انتظارات ناشران و نویسندگان برای خرید کتاب هایشان توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اشاره و با بیان اینکه سالانه بیش از ۸هزار میلیارد تومان کتاب در کشور تولید می شود، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمتر از سه درصد این میزان تولید را توان خریداری و حمایت دارد.

احمدوند با بیان اینکه باید شرایطی ایجاد کنیم مردم خریدار کتاب باشند، گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب امسال یارانه کتاب مستقیم به خریدار اختصاص داده شد و کتاب ها به صورت رایگان پست شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند دریافت یارانه تا روز آخر فعال بود که تمامی ۲۵میلیارد تومان یارانه خرید کتاب هزینه نشد، افزود: تسهیل دسترسی آسان کتاب را در دستور کار داریم.

احمدوند با بیان اینکه انبار کتاب وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ۳۰میلیارد تومان کتاب دارد که بخشی از این کتاب ها را اگر رایگان دهیم کسی نمی برد، گفت: حمایت از کتاب یعنی ترویج کتاب خوب و فراهم شدن شرایط آسان خرید، که به دنبال تحقق این مهم هستیم.

وی با بیان اینکه نوسندگان و ناشران باید خواندنی ها را ارائه کنند تا آثار خوب به دست مخاطب علاقه مند به حوزه کتاب و کتابخوانی برسد، ادامه داد: به بیش از هزار ناشر در طول یکسال گذشته کاغذ داده شد.

احمدوند با بیان اینکه دولت به اندازه مصرف همه ناشران کاغذ ندارد اما تلاش داریم عدالت در توزیع را داشته باشیم، گفت: شیوه تخصیص کاغذ به ناشران تغییر کرده است کاغذ به ناشری داده می شود که کار فرهنگی اجتماعی می کند.

وی به حمایت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از شرکت چوب و کاغذ مازندران اشاره و بیان کرد: حدود ۸هزار تن کاغذ تحریر این شرکت روانه بازار نشر خواهد شد.

احمدوند با بیان اینکه تلاش داریم امکان اسکان ناشران در اماکن مسکونی فراهم شود، گفت: تلاش داریم با همکاری وزارت نفت و نیرو هزینه های واحد های فعال فرهنگی در بهای قبوض کاهش یابد.

وی با بیان اینکه دولت تصمیم ندارد برای همه امور کشور آئین نامه بنویسد، افزود: بنا نداریم در امور انجمن ها دخالت داشته باشیم اما برای حمایت از انجمن های ادبی درحال بررسی و کارکارشناسی هستیم.

تغییر شیوه تخصیص کاغذ به ناشران/روند صدور و تمدید پروانه نشر تسهیل شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 2 =