کد خبر : 311794
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
-

آشفتگی و هراس مدعیان اصلاحات از برخورد امنیتی و قضایی با شبکه نیابتی دشمن

آشفتگی و هراس مدعیان اصلاحات از برخورد امنیتی و قضایی با شبکه نیابتی دشمن

روزنامه هم‌میهن دیروز بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه را حاوی داستان‌سرایی خواند. این روزنامه زنجیره‌ای همچنین به نقل از یک وکیل نوشت: «نمی‌شود گفت صدور این بیانیه غیرقانونی است، اما اساسا نباید مورد توجه مقام قضایی قرار بگیرد. بیانیه‌هایی که نهادهای امنیتی صادر می‌کنند، به معنی آگاه‌‌‌سازی باقی شهروندان است. نباید موردتوجه مقام قضایی باشد.»

به گزارش عصرقائم، گفتنی است، در بخشی از بیانیه مشترک دو نهاد اطلاعاتی نظام، درباره دو خبرنگار اصلاح‌طلب که توسط سازمان سیا آموزش دیده بودند، افشاگری شده است. مدعیان اصلاحات همان طیفی هستند که می‌گفتند افراد دستگیر شده‌ای نظیر جیسون رضائیان، کاووس سید امامی (جاسوس محیط زیستی) و عبدالرسول دری اصفهانی(جاسوس در تیم مذاکره‌کننده دولت روحانی) جاسوس نیستند.

تقلای مدعیان اصلاحات برای پوشش دادن رسوایی در دروغ FATF 
روزنامه اعتماد روز گذشته گفت‌و‌گویی با رئیس‌سازمان توسعه تجارت منتشر کرده و در بخشی از این گفت وگو تلاش داشته است تا از زبان وی، عدم تصویب لوایح FATF را به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی تجارت خارجی ایران نشان دهد، تلاشی که البته نتیجه نداشته و پيمان پاك در این رابطه گفته است: «عضويت به خودي خود براي كشور آورده‌اي ندارد. اين سازمان بيش از ۴۰ كميته و بخش دارد، ايران در كدامش مي‌بايست حضور پيدا كند و براي برخورداري از فرصت‌هاي آنچه استراتژي‌هايي داريم؟… در اين مدت يك سال ارتباط‌هاي خوبي ايجاد شده، نشست‌ها، اعزام و پذيرش هيات‌ها و حضور رييس‌جمهور در بخش‌هاي مختلف، پيگيري جدي موافقتنامه‌ها و همكاري‌هاي اقتصادي كه سازمان‌ها و نهادها دارند. اما نكته مهم است كه از اين ارتباط‌هاي بين‌المللي و ديپلماسي چگونه براي بخش اقتصادي و صنعت استفاده كنيم. در حوزه شانگهاي وارد يك سري فعاليت‌هايي شديم و اقداماتي انجام داديم. اما براي برقراري ارتباط بين چين و روسيه، استان به استان اين ارتباط را برقرار كرديم. به‌طور مثال استان سن پترزبورگ روسيه با استان اصفهان، استان اردبيل با استان سارادف و… شكل گرفته است. اين مواردي از خدمت ديپلماسي به اقتصاد و تجارت. در سه بخش ارتباط تجاري، پذيرش و اعزام هيات، گردشگري، همكاري‌ها و مشاركت‌هاي صنعتي استان‌ها محور شده و ارتباط با استان‌هاي مشابه در كشورهاي روسيه و چين را برقرار خواهند كرد كه خارج از بحث‌هاي تصويب يا عدم تصويب FATF نتيجه و آثاري را به جا مي‌گذارد.

اعتقاد اين است بيشتر از موانع، پيگيري موانع و حل و فصل مشكلات داخلي مهم است. در حوزه تجارت خارجي به اين نكته رسيده‌ايم كه ۲۰ درصد مشكلات ما خارج از كشور است و ۸۰ درصد مشكلات داخلي است.» گفتنی است، طیف مدعی اصلاحات و دولت برآمده از آن در دوره ۸ سال دولت روحانی با دوقطبی کردن فضای کشور، معیشت مردم را گروگان گرفت و با ایجاد دوگانه‌های دروغین همچون «FATF، معیشت» این‌گونه القاء می‌کرد که اگر این لوایح تصویب نشود کشور دچار مصیبت و فاجعه اقتصادی می‌شود! این طیف در سال گذشته مدعی بود که تا مسئله FATF حل نشود، خبری از واکسیناسیون سراسری در ایران نخواهد بود و ایران با فاجعه کشتار گسترده مردم مواجه می‌شود اما در دولت سیزدهم بدون احیای برجام و بدون پیوستن به FATF رکورد واکسیناسیون شکسته شد و ما از آمار فوتی روزانه ۷۰۰ نفر به عدد صفر هم رسیدیم. در مسئله پیوستن به سازمان شانگهای، قرارداد ۲۵ ساله با چین، افزایش فروش نفت و دریافت پول آن، افزایش صادرات غیرنفتی، ۳ برابر شدن تعاملات اقتصادی با کشورهای منطقه، توافقات چند جانبه منطقه‌ای و… دقیقا همین روند رخ داد و دروغ این طیف سیاست‌باز رسوا شد.

آشفتگی و هراس مدعیان اصلاحات از برخورد امنیتی و قضایی با شبکه نیابتی دشمن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + دوازده =