کد خبر : 311633
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
-

چه چیزهایی می‌توانیم از iOS 16 در مورد آیفون ۱۴ بدانیم؟

چه چیزهایی می‌توانیم از iOS 16 در مورد آیفون ۱۴ بدانیم؟

کمتر از یک هفته دیگر، آیفون ۱۴ باید در رویداد پاییزی سالانه اپل معرفی شود و احتمالا تاریخ انتشار رسمی iOS 16 هم در همین موقع خواهد بود. سیستم عامل اصلی بعدی اپل آیفون، iOS 16 نام دارد که در رویداد WWDC اخیر معرفی شده بود و اکنون برای توسعه‌دهندگان قابلیت دانلود دارد. آپدیت جدید آیفون روی آیفون ۸ و جدیدتر کار خواهد کرد و احتمالا در پاییز امسال در کنار آیفون ۱۴ منتشر خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از بازرگانی سیب، iOS 16 مجموعه‌ای از ویژگی‌های بسیار درخواستی را ارائه می‌کند و می‌توانیم به امکان شخصی‌سازی صفحه قفل یا ویرایش پیام‌های iMessage ارسال اشاره کنیم. اگر دقت داشته باشید، iOS 16 ممکن است که سرنخ‌هایی را در مورد آیفون ۱۴ فاش کند.

اپل نکات زیادی در مورد ویژگی‌های فعلی آیفون ۱۳ ارائه کرده است، اما هیچگاه قبل از عرضه آیفون ۱۴ به آن اشاره نمی‌کند. این تعجب‌آور نیست و اپل هرگز قبل از معرفی محصولات جدید خود در مورد آن‌ها صحبت نمی‌کند. گاهی اوقات، این شرکت اعلامیه‌های نرم‌افزاری خاصی را برای رویداد سالانه آیفون خود رزرو می‌کند تا بتواند این ویژگی‌ها را به‌عنوان انحصاری برای آخرین آیفون معرفی کند. به‌ عنوان مثال، حالت سینماتیک در اعلان iOS 15 اپل وجود نداشت و در عوض به‌ عنوان یک ویژگی آیفون ۱۳ در پاییز معرفی شد. اگرچه، اگر دقت داشته باشید، نکات ظریفی در iOS 15 هم وجود داشت.

صفحه نمایش همیشه روشن آیفون ۱۴

در ابتدا وقتی دیدیم که اپل نمایشگر همیشه روشن را به iOS 16 اضافه نکرده است، ناامید شدیم. این یک ویژگی بسیار مفید است که در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی و حتی اپل واچ هم یافت می‌شود. صفحه نمایش همیشه روشن اطلاعات اولیه مانند زمان یا آب و هوا را در زمانی که گوشی هوشمند شما در خواب است، نمایش می‌دهد. به جای روشن کردن کل صفحه نمایش مانند صفحه قفل، یک صفحه نمایش همیشه روشن می‌تواند بخشی از صفحه را برای صرفه‌جویی در مصرف باتری فعال کند. این یک راه حل بسیار عالی است و باعث می‌شود که آیفون با نگاه هم راحت‌تر نمایش داده شود.

چه چیزهایی می‌توانیم از iOS 16 در مورد آیفون ۱۴ بدانیم؟

وب سایت ۹to5Mac گزارش داده است که چندین مرجع را در iOS 16 کشف کرده است که نشان می‌دهد پشتیبانی از صفحه نمایش همیشه روشن می‌تواند در آینده آیفون وجود داشته باشد. این وبلاگ به ابزارهای مدیریتی نور پس زمینه و همچنین پرچم‌های مخفی مهندسین اشاره می‌کند که می‌توانند این ویژگی را در آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو تست کنند. قابلیت Visual Lookup می‌تواند به معنای یک حالت سینمایی قدرتمندتر باشد و یکی از ویژگی‌های ظریفی است که برای iOS 16 ارائه می‌شود و می‌تواند شیء، افراد، حیوانات خانگی و ممکان‌های دیدنی را در عکس‌ها شناسایی کند.

حالت Pro برای برنامه دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس

بدون خواندن حتی یک شایعه، می‌توان حدس زد که دوربین‌های سری آیفون ۱۴ بهتر از دوربین‌های سری آیفون ۱۳ خواهد بود. بسیاری از این پیشرفت‌ها احتمالا از ویژگی‌های مبتنی بر عکاسی محاسباتی مانند SmartHDR و Deep Fusion حاصل می‌شوند که مستقیما با تراشه‌ای که عملکرد گوشی را تامین می‌کند، مرتبط هستند. بنابراین، یک آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو که روی تراشه A16 کار خواهد کرد، از نظر تئوری دارای ویژگی‌های دوربین جدید یا تکنیک‌های پردازش عکس بهبود یافته است که در آیفون ۱۳ استفاده نشده بود. افزودن یک صفحه قفل قابل تنظیم توسط اپل در iOS 16، ما را به اصطلاح کلی برنامه دوربین را در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس امیدوار می‌کند.

چه چیزهایی می‌توانیم از iOS 16 در مورد آیفون ۱۴ بدانیم؟

ویژگی‌های حرفه‌ای جدید مانند ضبط ویدیویی ProRaw و ProRes می‌تواند باعث شود رابط برنامه دوربین کمی بهینه‌تر شود. یک حالت Pro هم خواهیم داشت که می‌توانید آن را روشن و خاموش کنید. میانبرهایی هم برای تغییر تنظیمات دوربین در لحظه خواهیم داشت و شاید اپل رابط برنامه دوربین را هم بهینه‌سازی کند تا از نظر بصری جذاب‌تر شود. آیفون هنوز هم یکی از بهترین برنامه‌های دوربین را برای گوشی‌های آیفون ۱۳ دارد. اما تعداد ویژگی‌ها و حالت‌ها سال به سال توسعه پیدا کرده و اهداف دیگری را برای این گوشی فراهم می‌کنند. با این حال، همه این‌ها در حد حدس و گمان هستند و تا زمانی که اپل گوشی‌های جدید را معرفی نکند، چیزی در مورد آیفون بعدی نخواهیم دانست. اگر یک قطعیت کلی وجود داشته باشد، این است که iOS 16 قرار است بهترین ویژگی‌های خود را روی آیفون ۱۴ نشان دهد.

خرید آیفون ۱۴ از بازرگانی سیب

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آیفون ۱۴ در مدل‌ها و طیف رنگی مختلف به سراغ سایت بازرگانی سیب رفته و امکان خرید اقساطی را داشته باشند. خرید اقساطی با ارائه ۴۰ درصد از مبلغ کل گوشی‌ها بوده و سپس مابقی مبلغ هم به‌صورت اقساطی در عرض ۳ الی ۱۲ ماه ارائه خواهد شد. این امکان برای محصولات جدید دیگر هم فراهم شده است و به‌طور مثال برای خرید اپل واچ ۸ و همچنین مک بوک‌های جدید هم می‌توانید از آن بهره ببرید.

چه چیزهایی می‌توانیم از iOS 16 در مورد آیفون ۱۴ بدانیم؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − پانزده =