کد خبر : 311624
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
-

روشنایی محیط‌های صنعتی در فصول پاییز و زمستان

روشنایی محیط‌های صنعتی در فصول پاییز و زمستان

در ابتدای پاییز که ساعت‌ها یک ساعت به عقب بر می‌گردند، بسیاری از افرادی که در محیط‌های صنعتی کار می‌کنند ممکن است در طول ماه‌های پیش رو نور روز را بسیار کم ببینند یا اصلاً نور روز را نبینند. این می‌تواند تأثیر زیادی بر خلق و خوی فرد داشته باشد، حتی باعث ایجاد یک وضعیت افسردگی به نام اختلال عاطفی فصلی شود و در نتیجه راندمان کاری را پایین آورده و این در نهایت مورد علاقه مدیران نیست.

به گزارش عصرقائم، به نقل از آذر طیف، حین طراحی روشنایی کارخانجات، کارگاه‌ها و سوله‌های صنعتی جزییات متفاوتی نقش ایفا می‌کنند که در ادامه به توضیح چند نکته کاربردی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

الف- نوع پوشش دیواره‌ها و سقف

در هنگام ساخت سوله‌ها باید به این نکته توجه شود که در صورتی که از پوشش‌های سفید و براق استفاده شود، در حدود ۸۰% نور از سطح مورد نظر بازتاب می‌شود. اما اگر در همین مورد از پوششی تیره و کدر استفاده گردد، بازتاب نور حدود ۱۰% کاهش می‌یابد.

ب- ارتفاع نصب پروژکتورهای روشنایی و چراغ‌های سوله‌ای

به صورت کلی هر محصول روشنایی، بازه فاصله‌ای ایده‌آلی برای نصب دارد که اگر این ارتفاع کمتر از حد ایده‌آل باشد، تمرکز نور زیاد می‌شود و محدوده پوششی کم شده و در نتیجه نیاز به تعداد بیشتری چراغ داریم و همینطور اگر ارتفاع بیش از حد زیاد باشد، نور به شدت پخش می‌گردد و میزان کمتری از نور به سطوح کاری خواهد رسید.

روشنایی محیط‌های صنعتی در فصول پاییز و زمستان

پ- ایجاد محدوده روشنایی

از نکات کاربردی در ارتباط با محل قرارگیری نورافکن‌ها کاربری آن نقطه می‌باشد. برای مثال بدیهی است که میزان نور مورد استفاده در سایت اصلی تولید با نور انبار تفاوت بسیاری دارد و طراحی روشنایی بخش‌های مختلف سوله بایستی به نحوی انجام گردد که استفاده بهینه از نور چراغ ها به عمل آید.

ت- استفاده از نور خورشید

در صورتی که اقدامات لازم در زمان ساخت سوله لحاظ گردیده و پنجره و نورگیرها در محل مناسب تعبیه گردند، می‌توان در طول روز از نور خورشید به خوبی بهره برد و میزان مصرف انرژی را کاهش داد. در این صورت علاوه بر کاهش هزینه روشنایی سوله، کیفیت نور در طول روز بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، نور خورشید مزیت‌های فراوانی برای بدن انسان دارد و نور نامناسب محل کار و عدم بهره‌گیری از نور روز می‌تواند باعث خستگی و افسردگی کارکنان گردد.

ث- تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی

نگهداری تجهیزات روشنایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از مهم‌ترین اقدامات تمیز کردن پروژکتورهای روشنایی در بازه‌های زمانی مشخص می‌باشد. همچنین طول عمر تجهیزات روشنایی سوله همواره باید در تصمیم‌گیری مدیران مورد توجه قرار گیرد. روشنایی سوله نیاز به تجهیزاتی دارد که سال‌ها بدون عیب کار کرده و با گذر زمان میزان روشنایی آن‌ها کاهش محسوس نداشته باشند.

با وجود این نکات و توصیف ویژگی‌ها، ما استفاده از چراغ سوله‌ای یا کارگاهی ال ای دی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

روشنایی محیط‌های صنعتی در فصول پاییز و زمستان

چراغ سوله‌ای اس ام دی آذرطیف

شرکت صنایع روشنایی آذرطیف، تولیدکننده محصولات روشنایی اقدام به تولید چراغ سوله ای ۱۵۰ وات و ۲۰۰ وات با بهره‌گیری از تکنولوژی LED-SMD نموده که جایگزین مناسبی برای چراغ‌های گازی نسل قدیم از جمله متال هالید و بخار سدیم می‌باشند. از دیگر ویژگی‌های چراغ سوله‌ای تولیدی آذرطیف می‌توان به طول عمر و کیفیت بالا، عدم خیرگی نور و عدم تولید تششعات مضر مانند مادون قرمز و ایکس نام برد.

ویژگی‌های چراغ سوله‌ای ۲۰۰ وات اس ام دی

چراغ سوله ای ۲۰۰ وات آذرطیف با دارا بودن استاندارد IP44 و مقاوم در برابر ورود گرد و غبار، نور تولیدی با حجم بالا و کیفیت مناسب، بدنه با دوام و طول عمر ۵۰٫۰۰۰ ساعت در کنار مصرف پایین باعث می‌شود هزینه‌های تعمیر و نگهداری کاهش یافته و در طولانی مدت صرفه‌جویی بسیاری برای مدیران به همراه داشته باشد. در ادامه مشخصات فنی چراغ سوله‌ای ۲۰۰ وات آذرطیف آورده شده است:

  • استفاده از چیپ‌های LED برند برجیلوکس با بهره نوری ۱۲۰ لومن بر وات
  • دارای توان مصرفی ۲۰۰ وات و شار نوری ۲۴٫۰۰۰ لومن
  • استفاده از هیت سینک با پره‌های آلومینیومی آنادایز شده جهت بهبود انتقال و دفع حرارت
  • دارای طول عمر مفید بالای ۵۰٫۰۰۰ ساعت و گارانتی ۲۴ ماهه جهت تضمین کیفیت محصول
  • مصرف انرژی پایین و نوردهی بالا نسبت به چراغ های گازی
  • دارای زاویه پخش مناسب و یکنواخت

موارد مصرف چراغ کارگاهی و سوله‌ای آذرطیف

  • روشنایی خطوط تولید، کارگاه و کارخانجات
  • روشنایی انبار و سوله‌ها
  • روشنایی سالن‌های صنعتی و سالن‌های ورزشی
  • روشنایی فروشگاه‌ها و فضاهای سرپوشیده

تولیدکننده چراغ‌های سوله‌ای و کارگاهی ال ای دی

شرکت روشنایی آذرطیف تولیدکننده محصولات روشنایی شامل انواع پروژکتورهای صنعتی، چراغ های خیابانی، چراغ های کارگاهی و وال واشرها با تکنولوژی فوق کم مصرف LED , SMD , COB می‌باشد. در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر درباره محصولات روشنایی می توانید از طریق شماره های ۰۲۱۵۶۵۷۳۳۱۱ و ۰۹۱۲۰۸۸۷۰۰۸ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

روشنایی محیط‌های صنعتی در فصول پاییز و زمستان

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 3 =