کد خبر : 311183
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

راهنمای عمل آموزش ترکیبی رونمایی شد

راهنمای عمل آموزش ترکیبی رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تدوین راهنمای عمل آموزش ترکیبی، حاکی از مواجهه فعال ما با زیست بوم جدید آموزشی است، گفت: شبکه شاد باعث نمی‌شود کلاس های درسی تعطیل شود، بلکه به عنوان مکمل کلاس های درسی فعال خواهد بود.

به گزارش عصرقائم، یوسف نوری در حاشیه رونمایی از راهنمای عمل آموزش ترکیبی دوره ابتدایی و متوسطه که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه از سال گذشته در قرارگاه حکمرانی یادگیری در فضای مجازی مقرر شده بود از آموزش ترکیبی استفاده کنیم، افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مکلف شد الگویی را برای آموزش ترکیبی طراحی کنند که خوشبختانه به اتمام رسید و امروز رونمایی شد.

وی افزود: زمان زیادی برای تدوین این راهنمای عمل صرف شده و حاکی از مواجهه فعال ما با زیست بوم جدید است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عده ای تصور می‌کردند اگر مدارس حضوری شود آموزش از طریق فضای مجازی تعطیل خواهد شد، گفت: این رویکرد و تفکر، رویکرد مناسبی نیست و باید متناسب با زیست بوم جدید که دانش آموزان با آن زندگی کردند برنامه ریزی داشته باشیم که محیط تربیتی را برای آنها جذاب کنیم.

نوری ادامه داد: به طور کلی اگر بتوانیم بر اساس استانداردهایی که وجود دارد از این فضا استفاده کنیم یادگیری عمیق تر خواهد شد. شبکه شاد باعث نمی‌شود کلاس های درسی تعطیل شود، بلکه به عنوان مکمل کلاس های درسی فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه معلمان ما در ایام کرونا علی رغم عدم گذراندن دوره های آموزشی لازم، مواجهه فعال با دانش آموزان از طریق فضای مجازی داشتند و انگیزه آنها بالا بود، اظهار کرد: دوره های مقدماتی هوشمندسازی پیش از این و در سنوات گذشته برگزار شده بود؛ اما برای چندین سال تعطیل بود که باید این دوره ها را در قالب آموزش‌ ترکیبی و زیست بوم جدید احیا کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان برگزاری کلاس در شاد وجود دارد؟ گفت: شاد امکانات خوبی دارد و کامل است و قابلیت ارتقاء خواهد داشت.

راهنمای عمل آموزش ترکیبی رونمایی شد/«شاد»، مکمل آموزش رسمی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + پانزده =