کد خبر : 310920
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
-

دلیل اخراج ملی پوش کشتی ایران از مسابقات جهانی در اسپانیا

دلیل اخراج ملی پوش کشتی ایران از مسابقات جهانی در اسپانیا

اتحادیه جهانی کشتی ملی پوش وزن ۸۶ کیلوگرم ایران را به دلیل تزریق سرم در محل برگزاری مسابقات، از رقابت های جهانی زیر ۲۳ سال در اسپانیا کنار گذاشت.

به گزارش عصرقائم، رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در شهر پونتودرا در کشور اسپانیا در حال برگزاری است و امشب(یکشنبه) با معرفی نفرات برتر به پایان می رسد.

در جریان رقابت های مقدماتی ۵ وزن دوم این مسابقات که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، سجاد غلامی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در مبارزه نخست خود مقابل ترنت هیدلای از آمریکا با نتیجه ۱۵ بر ۶ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن کشتی گیر آمریکایی به گروه بازنده ها رفت تا امروز(یکشنبه) برای رسیدن به دیدار رده بندی و کسب مدال برنز تلاش کند.

اما پس از پایان مبارزه غلامی مقابل حریف آمریکایی، این کشتی گیر به شدت دچار ضعف جسمانی شد تا جایی که وی حتی نای راه رفتن هم نداشت و پس از دقایق زیادی با کمک دیگران راهی سالن گرم مسابقات شد.

وی در حال رفتن به سالن گرم عنوان کرد شدیدا دچار ضعف جسمانی و حالت تهوع شده و نمی تواند روی پاهای خود بایستد.
با توجه به وخامت حال غلامی و اهمیت حفظ سلامت این کشتی گیر، پزشک تیم ملی در رختکن تیم ایران اقدام به تزریق سرم به او می کند که این موضوع با گزارش مدیر تیم ملی آلمان به مسئولان برگزاری مسابقات، بلافاصله مسئولان کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی وارد رختکن تیم ایران می شوند و علی رغم مشاهده وخامت حال کشتی گیر ایران و توضیحات کادر پزشکی ایران، این کشتی گیر را از ادامه حضور در مسابقات جهانی کنار می گذارند.
طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی تزریق سرم یا دیگر داروهای تقویتی ممنوع است و با کشتی گیر برخورد قانونی می شود.
توصیحات کادر پزشکی ایران مبنی بر اینکه این اقدام در جهت حفظ سلامت این کشتی گیر بوده و اینکه او روز گذشته(شنبه) مبارزه ای نداشته و اگر آن ها به دنبال تخلف بودند می توانستند این کار را به صورت پنهانی در هتل انجام دهند مورد قبول قرار نگرفت و غلامی از ادامه حضور مسابقات کنار گذاشته شد.

دلیل اخراج ملی پوش کشتی ایران از مسابقات جهانی در اسپانیا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + یازده =