کد خبر : 310722
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
-

کورتوا: رئال به لطف من قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

کورتوا: رئال به لطف من قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

سنگربان بلژیکی رئال مادرید از نقش تاثیرگذار خود در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا سخن به میان آورد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اکیپ، تیبو کورتوا فصل بسیار خوبی را با رئال مادرید پشت سرگذاشت و توانست با پیراهن این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و رقابت های لالیگا را به دست آورد.

کورتوا در سال ۲۰۲۲ عنوان بهترین دروازه بان فوتبال جهان را کسب کرد تا نشان دهد که در درخشش رئال مادرید نقش زیادی داشته است.

او از نقش زیاد خود در قهرمانی رئالی ها در لیگ قهرمانان اروپا سخن به میان آورد و گفت: در فصلی که گذشت ما قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تنها به لطف درخشش وینیسیوس، والورده،بنزما و رودریگو به دست نیاوردیم بلکه من هم در این قهرمانی نقش زیادی داشتم. یک دروازه‌بان مدرن تنها وظیفه‌اش گل نخوردن نیست بلکه من در رئال در بازی‌سازی هم نقش دارم. توپ از خط دروازه شروع می‌شود و با ضربه من تیم از فشار خارج می‌شود و حملات را پایه ریزی می‌کند. دروازه‌بان مهم تر از آنچه است که شما فکر می‌کنید. ما امروزه در فوتبال مدرن باید در نقش یک بازیساز عمل کنیم.

این سنگربان باتجربه بلژیکی ادامه داد: بدون داشتن یک دروازه بان خوب هیچ تیمی نمی تواند قهرمانی را به دست آورد. در اعطای جوایز بسیاری دروازه‌بان‌ها را فراموش می‌کنند و هواداران هم تنها نام مهاجمان را فریاد می‌زنند و این بسیار بد است با این حال ما تلاش می کنیم تا این رویکرد بد را تغییر دهیم. سنگربان ها در یک حالت تیتر یک می شوند و آن اینکه یک اشتباه بد داشته باشند. در این حالت آنها کشته می شوند و به عنوان مقصر اصلی معرفی می شود این درحالی است که فراموش می شود که آنها قبل از گل خوردن ممکن است چندین موقعیت گلزنی را مهار کرده باشند.

او درباره اینکه چه مربیانی بیشترین کمک را به او کرده اند، گفت: در سال ۲۰۱۵ وقتی به شدت از ناحیه زانو مصدوم شدم مورینیو و گاس هدینک کمک زیادی به من کردند. آنها کار کردن با توپ را به من آموزش دادند و این باعث شد تا بازیخوانی خوبی داشته باشم و در فشار بهترین تصمیم را بگیرم. اکنون وقتی توپ را در اختیار دارم با آرامش کامل تصمیم می‌گیرم. بازی‌سازی را بسیار دوست دارم و البته که علاقه زیادی هم به گل زدن دارم. من به خاطر قد بلندی که دارم می توانم ضربات سر خوبی بزنم. در دیدار برابر والنسیا یک ضربه سر خوب زدم که سنگربان تیم مهار کرد اما بنزما توپ برگشتی را به گل تبدیل کرد.

کورتوا: رئال به لطف من قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =