کد خبر : 310764
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
-

طلب ۱۰۰ میلیاردی شرکت گاز از بخش صنایع غیردولتی

طلب ۱۰۰ میلیاردی شرکت گاز از بخش صنایع غیردولتی

سرپرست شرکت گاز مازندران میزان بدهی کارخانجات به شرکت گاز استان را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش صنایع غیردولتی بیان کرد.

به گزارش عصرقائم، قاسم مایلی رستمی در حاشیه مراسم گاز رسانی به روستاهای کوهستانی و بالادست میاندورود در گفت‌وگو با خبرنگار ما از صرف هزینه ۷ میلیارد تومانی در بخش مرمت، تسهیل زمین، نصب کنتور و ایستا در سه روستای شهرستان میاندورود توسط شرکت گاز مازندران خبر داد و گفت: امروز را روز پایان گازرسانی به شهرستان میاندورود اعلام می‌کنیم‌.

وی افزود: در تلاشیم تا سال ۱۴۰۲، نسبت به بهره‌مندی بیش از ۴۰۰ روستا در مازندران که از قابلیت گازرسانی برخوردار هستند، اقدام کنیم، البته اگر موانعی همچون نبود زمین، مشکل راهداری و منابع طبیعی نباشد.

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه پیش بینی می‌شود کار گازرسانی تا پایان ۱۴۰۳ ادامه پیدا کند، علت آن را وجود موانع مذکور دانست و خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های گاز بودجه کافی داریم و اولویت دولت نیز تسریع در گازرسانی روستاها با هدف رفع مشکلات سوختی و گرمایشی روستاییان است.

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا در سطح استان شرکت یا کارخانه ایی وجود دارد که بدهی معوقه بزرگی به شرکت گاز داشته باشد، عنوان کرد: بله، از طرفی شاهد عدم همکاری کارخانه‌ها و از طرف دیگر شورای تامین برای حمایت از تولید اجازه قطع گاز این شرکت‌ها را نمی‌دهد به همین دلیل همه باید پای کار بیاید.

رستمی میزان بدهی کارخانجات به شرکت گاز استان را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش صنایع غیردولتی اعلام و تاکید کرد: دیوان محاسبات برای جمع آوری مطالبات، تکلیفی بر گردن ما نهاده است، اما شاهد پرداختی‌ها نیستیم که برای خودش چالشی است و امیدواریم با همکاری استانداری مازندران این موضوع حل شود.

وی همچنین اضافه کرد: انتظارمان این است که حین گازرسانی با تلاش نیروهای این شرکت، مردم گاز را ایمن و درست مصرف کنند چون ما برای زمستان امسال دغدغه داریم و شاهد تناسب تولید و مصرف نیستیم به همین دلیل مردم باید مصرف بهینه را مدنظر قرار دهند.

سرپرست شرکت گاز مازندران خواستار صرفه جویی در مصرف گاز شد و گفت: از مردم خواهشمندیم که به جای اینکه درب و پنجره‌ها را باز کنند شعله بخاری و موتورخانه را کم کنند، همچنین هر چه زودتر موتورخانه‌های قدیمی را تعویض کنند، این منجر به این می‌شود که هم ما نتوانیم گاز مستمر به مردم بدهیم و هم اینکه ضرر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ساخت و ساز یک ساختمان جدید طبق اصول مهندسی باشد شاهد کاهش ۵۰ درصدی مصرف گاز خواهیم بود.

طلب 100 میلیاردی شرکت گاز از بخش صنایع غیردولتی/مصرف بهینه گاز در زمستان در اولویت باشد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =