کد خبر : 310609
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
-

قانون پیش فروش ساختمان و نکات حقوقی آن با عدل محور

قانون پیش فروش ساختمان و نکات حقوقی آن با عدل محور

شاید ندانید که قانونی وجود دارد تحت عنوان پیش فروش ساختمان و شما برای آن که بخواهید ساختمانی را پیش خرید و یا پیش فروش کنید باید از تمامی موارد مذکور در این قانون تبعیت کنید وگرنه سندیت قانونی نداشته و تحت حمایت‌های قانونی قانون پیش فروش ساختمان قرار نمی‌گیرد و صرفاً سند مدنی می‌باشد.برای مثال در این قانون گفته شده است که پیش فروش و یا پیش خرید ساختمان باید حتما با سند رسمی بوده باشد و یا پیش خریدار می‌تواند پرداخت اقساط را منوط به گزارش کار پیمانکار کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از گروه وکلای عدل محور، حال در این محتوا ما قصد داریم به بررسی مواردی بپردازیم که چنانچه مطابق قانون پیش فروش ساختمان باشد جرم بوده و واجد جنبه کیفری می‌باشد. با توضیحات وکیل متخصص امور ملکی عدل محور همراه باشید.

تبلیغ در مطبوعات و رسانه‌ها

شما در گام نخست باید بدانید که پیش فروشنده می‌تواند برای پیش فروش ساختمان خویش هرگونه اقدامی برای تبلیغ و یا آگهی‌های پیش فروش ساختمان بنماید نظیر آن که در مطبوعات و در وبسایت ها و … تبلیغ کند.

اما نکته مهمتر آن است که پیش فروشنده باید برای انتشار آگهی تبلیغ پیش فروش ساختمان خویش، از مراجع ذی صلاح مجوز دریافت کند و سرخود و بدون مجوز حق تبلیغ در مطبوعات و نشریات گروهی و … را ندارد.

همچنین علاوه بر پیش فروشنده ، مطبوعات و رسانه‌ها نیز قبل از دریافت مجوز حق تبلیغ برای پیش فروش ساختمان را ندارند.

مجازات تبلیغ بدون مجوز در مطبوعات و رسانه‌ها

چنانچه مطبوعات و رسانه‌ها بدون دریافت مجوز ذکر شده در بالا، اقدام به تبلیغ برای پیش فروش ساختمان کنند به حداکثر دو ماه توقیف و جزای نقدی بین ده میلیون ریال تا صد میلیون ریال محکوم می‌شوند.

چنانچه جرم بالا را تکرار کنند به حداکثر مجازات محکوم خواهند شد.

همچنین فردی که بدون مجوز مربوطه اقدام به تبلیغ برای پیش فروش ساختمان خویش کند مطابق قانون به حبس از نود و یک روز تا یک سال و جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر اموال دریافتی محکوم می‌گردند.

پیش فروش و پیش خرید ساختمان با سند رسمی

همانگونه که ذکر شد پیش فروش ساختمان مطابق قانون پیش فروش ساختمان باید با سند رسمی باشد حال افرادی که بدون تنظیم سند رسمی و با سند عادی به پیش فروش ساختمان اقدام می‌کنند به حبس از نود و یک روز تا یک سال و جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر اموال دریافتی محکوم می‌گردند.

جنبه جزایی مشاورین املاک

برای پیش فروش و پیش خرید ساختمان‌ها، مشاورین املاک موظف هستند به طرفین اعلام کنند که باید سند رسمی تنظیم کنند و آن ها به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی ارجاع دهند. چنانچه از این عمل سر باز زنند و خود مبادرت به تنظیم قرارداد نمایند؛ برای بار اول تا یک سال و برای بار دوم تا دو سال از شغل مشاورین املاک معلق می‌شوند و چنانچه برای بار سوم تکرار کنند پروانه کسب آنان ابطال خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پیش فروش ساختمان و دریافت مشاوره حقوقی به وب سایت گروه حقوقی عدل محور به نشانی اینترنتی www.adlmehvar.com مراجعه نمایید.

قانون پیش فروش ساختمان و نکات حقوقی آن با عدل محور

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 10 =