کد خبر : 310560
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

۲۰۲۲، سالی بد برای فولاد!

۲۰۲۲، سالی بد برای فولاد!

تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش عصرقائم، انجمن جهانی فولاد (WSA) روز چهارشنبه (۱۹ اکتبر) با کاهش پیش‌بینی خود اعلام کرد: تقاضای جهانی فولاد امسال به دلیل افزایش تورم و افزایش نرخ بهره ۲.۳ درصد کاهش خواهد یافت. در بیانیه‌ای آمده است که این گروه صنعتی پیش‌بینی ماه آوریل خود را که شاهد افزایش ۰.۴ درصدی مصرف فولاد در سال ۲۰۲۲ بود، پس از وخامت شرایط اقتصادی، از جمله کاهش رشد مصرف‌کننده چین، اصلاح کرد.

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که رشد جهانی تقاضای فولاد در سال آینده به دلیل افزایش هزینه‌های زیرساختی، همچنان انتظار می‌رود اما این رشد به جای ۲.۲ درصد که اوایل سال جاری پیش‌بینی شده بود، یک درصد خواهد بود.

ادوین باسون، مدیر کل انجمن جهانی فولاد گفت: ۲۰۲۲ ممکن است بدترین سال باشد و ۲۰۲۳ ممکن است بهتر به نظر برسد. به گفته گروه تولیدکنندگانی که حدود ۸۵ درصد از تولید جهانی فولاد را تشکیل می‌دهند، اکنون انتظار می‌رود تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۱.۷۹۷ میلیارد تن کاهش یابد و این بخش نیز تحت تأثیر محدودیت‌های زنجیره تامین قرار گرفته است.

این گروه صنعتی در بیانیه‌ای گفت: تنگناهای عرضه در طول همه‌گیری شروع به کاهش کرده بود اما جنگ در اوکراین و سیاست‌های سختگیرانه مهار کووید-۱۹ چین به این معنی است که آنها هنوز یک مشکل هستند. قرنطینه‌های کووید در چین عامل بزرگی در بازگشت تقاضای فولاد از بهبود در اواخر سال ۲۰۲۱ به کاهش در سه ماهه دوم سال جاری بود.

پیش بینی می‌شود تقاضای فولاد در چین که ۵۱ درصد از مصرف جهانی را تشکیل می‌دهد، در سال ۲۰۲۲ تا چهار درصد کاهش یابد و در سال آینده ثابت بماند.

بر اساس گزارش رویترز، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که بخش خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نقطه درخشانی بود و تولید بهبود یافت اما افزایش نرخ بهره که خودروها را ارزان‌تر می‌کند، ممکن است این دستاوردها را کاهش دهد.

۲۰۲۲، سالی بد برای فولاد!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =