کد خبر : 310353
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
-

رئیس‌دانشگاه فرهنگیان: طی ۱۰ سال گذشته با سطحی‌نگری از امر تربیت معلم غفلت شد

رئیس‌دانشگاه فرهنگیان: طی ۱۰ سال گذشته با سطحی‌نگری از امر تربیت معلم غفلت شد

رئیس‌دانشگاه فرهنگیان گفت: با سطحی‌نگری قریب ۱۰ سال، مراکز تربیت معلم تعطیل شد به هر دلیلی از امر تربیت معلم، غفلت کردیم و سال‌ها انجامید تا درک کنیم عالم با معلم متفاوت است.

به گزارش عصرقائم، رضا مراد صحرایی، در مراسم افتتاحیه ساختمان شماره ۲ ورامین پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان استان تهران اعلام کرد که در مدت پنج ماه با همت تمامی ارکان آموزش و پرورش ۲۵۰ هزار مترمربع فضا به این دانشگاه افزوده شد.
مراد صحرایی افزود: اگر کشور بخواهد در امر تربیت معلم به حدی برسد که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید سالی۵۰ هزار دانشجو بوده و همزمان ۲۰۰ هزار دانشجو داشته باشد، این در حالی است که با سطحی نگری  قریب ۱۰ سال، مراکز تربیت معلم تعطیل شد به هر دلیلی از امر تربیت معلم، تربیت معلم الخیر که امری تخصصی است، غفلت کردیم و سال‌ها انجامید تا درک کنیم عالم با معلم متفاوت است.

بیش از ۹۵ هزار دانشجومعلم مشغول به تحصیل‌اند
وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان امسال ۴۰ هزار معلم تحویل آموزش و پرورش داده است و در حال حاضر بیش از ۹۵ هزار دانشجومعلم در حال تربیت دارد.
سیاست‌ جاری وزارت آموزش و پرورش طبق اظهارات وزیر، حرکت به سمت تبدیل شدن دانشگاه فرهنگیان از سطح یک دانشگاه معمولی به یک دانشگاه جامع تربیت معلم است. نوری در این باره گفته «پیش‌بینی کرده‌ایم که از این پس اگر کسی بخواهد از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شود، ۶ مهارت را کسب کرده باشد که در حیطه ساحت‌های تربیتی شش‌گانه ما قرار می‌گیرد.»

رئیس‌دانشگاه فرهنگیان نیز در این باره گفت: ویژگی‌‎های معلم تربیت شده در دانشگاه فرهنگیان متفاوت از دانش آموختگان دیگر دانشگاه‌‎ها است. معلم این دانشگاه باید دست‌کم ۶ مهارت ویژه، متناسب با ۶ ساحت تحول بنیادین را کسب کند. کسب مهارت‌‎های نرم، اهل ارتباط، گفت‌وگو، مناظره و نقد بودن از صفات مورد نیاز معلم شایسته است. در دانشگاه فرهنگیان و به‌ویژه برای دانشجومعلمان مهارت‎‌های نرم همانند سخنرانی، مناظره، نقد و نظریه‌پردازی به طور ویژه مورد توجه خواهد بود.

رئیس‌دانشگاه فرهنگیان: طی ۱۰ سال گذشته با سطحی‌نگری از امر تربیت معلم غفلت شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 1 =