کد خبر : 310276
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
-

پاییزی که با قدوم «رهبری» بهار شد!

پاییزی که با قدوم «رهبری» بهار شد!

هیچکس تصورش را نمی‌کرد؛ روزی اینجا روستایی در دور افتاده‌ترین قسمت بخش چهاردانگه ساری، قدمگاه مقام معظم رهبری شود؛ اما او آمد، در یک روز بارانی، مرهمی شد بر تمام رنج‌ها و آلام مردمان این دیار، سفری پر برکت که هنوز پس از گذشت ۲۷ سال، شیرینی‌اش در کام اهالی باقی است.

به گزارش عصرقائم، امروز بیست و هفتمین سالروز سفر حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران به مازندران است،سفری تاریخی که حتی پس از ۲۷ سال برکات آن را با چشمان‌مان می‌بینیم، با دل احساس می‌کنیم و با دست لمس‌شان می‌کنیم.

بیست چهارم مهر ۱۳۷۴ از روزهای به یاد ماندنی و فراموش نشدنی اهالی بخش چهاردانگه مرکز مازندران است، روزی که بر خلاف انتظار مردم، رهبر معظم انقلاب اسلامی پای در این بخش محروم گذاشت و با قدم مبارک خود، مردمان خسته از رنج محرومیت را جانی دوباره بخشید.

بخش محرومی که به علت عدم توجه سال‌ها در فقر مانده بود و حتی مسئولین دست چندم شهری و  استانی هم، رنج سفر به منطقه‌ای که دور افتاده از بزرگ‌ترین بخش استان مازندران را به خود نمی دادند.

آری، اما او آمد، در یک روز بارانی، مرهمی شد بر تمام رنج‌ها و آلام مردمان این دیار، سفری پر برکت که هنوز پس از گذشت ۲۶ سال، شیرینی‌اش در کام اهالی باقی است.

آن‌قدر این سفر برای مردم این منطقه با برکت و ارشمند بود که پس از سفر مقام معظم رهبری به روستای اروست چهادانگه، در ورودی این بخش تابلویی با این مضمون نصب شد: « به چهاردانگه، قدمگاه مقام معظم رهبری خوش آمدید».

مردم منطقه آنچه‌ از عشق‌ و محبت‌ به‌ ولایت‌ در دل داشتند در استقبال‌ از معظم‌له‌ نثار مقدم‌ حضرتش‌ کردند، روستاییان‌ چندین‌ راس‌ گاو و گوسفند را در پیش‌ پایی رهبرشان‌ قربانیی کردند و با پخش‌ نقل‌ و شیرینی و سردادن‌ شعار «صل‌ علی محمد بوی خمینی آمد» از حلاوت‌ دیدار با مقتدای‌شان‌ کام‌ شیرین‌ برگرفتند.

بیست و هفت سال پیش بود و بچه‌های دبیرستان شبانه روزی المهدی اروست در منطقه محروم و دورافتاده پشتکوه ساری هرگز گمان نمی‌کردند که آقا معلم آن روزشان، معلم و رهبر فرزانه انقلاب باشد.

دوشنبه روزی بود و هوا بارانی، اما گرمای وجودش هنوز که هنوز است با گذشت سال‌ها در خاطر دانش آموزان و معلمان دیروز مدرسه المهدی مانده است، مدرسه‌ای که به برکت قدوم مبارکش، زنگار محرومیت از درس و کلاس‌هایش زدوده شد و آن سفر تاریخی در قاب خاطره‌ها ماندگار شده است.

مقام‌ معظم‌ رهبریی دیدار از این‌ روستایی ۱۵۰ خانواریی را با حضور در تنها مدرسه‌ ابتدایی و راهنمایی آن‌ آغاز کردند تا تأکیدی بر اهمیت‌ درس‌ و مدرسه‌ برای روستاییان‌ باشد؛ رهبر انقلاب‌ به‌ کلاس‌های درس‌ روستا رفتند، با کودکان‌ روستایی با صمیمیتی پدرانه‌ گفت‌وگو کردند و دست‌ محبت‌ خود را به‌ سرو رویشان‌ کشیدند.

معظم‌له‌ همچنین‌ مستقیما از زبان‌ مدیر و معلمان‌ بسیجی این‌ مدرسه‌ با کاستی‌ها و کمبودهای آن‌ آشنا شدند و به‌ مسئولان‌ عالی رتبه‌ای که‌ همراه‌شان‌ بودند دستور کار بیشتر برای‌ مردم‌ این‌ روستا را دادند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای سپس‌ در خانه‌ یکی‌ از شهدای روستای «اروست‌» به‌ دیدار پدران‌ و مادران‌ پنج‌ شهید این‌ روستا رفتند تا با سپردن‌ گوش‌ جان‌ به‌ سخنان‌ صمیمانه‌ و صفابخش‌، آنان‌ را نیز تعظیم‌ و تکریم‌ کنند.

خانواده این شهدا به‌ رهبرشان‌ صمیمانه‌ گفتند که‌ بچه‌های ما جان‌ خود را در راه‌ دفاع‌ از میهن‌ اسلامی و برای برافراشته‌ ماندن‌ پرچم‌ حکومت‌ حق‌ اسلامی فدا کرده‌اند و رهبر انقلاب‌ نیز آلام‌شان‌ را با این‌ سخن‌ تسکین‌ دادند که‌ «شما به‌ عنوان‌ خانواده‌ شهدا نور دیده‌ ما هستید و به‌ گردن‌ این‌ کشور حق‌ دارید؛ زیرا جوانانی را تربیت‌ کردید که‌ جان‌ خود را برای حراست‌ از ناموس‌، ملت‌ و مرزهای کشور در طبق‌ اخلاص‌ نهادند، خداوند آنان‌ را با امام‌ حسین‌(ع‌) محشور کند».

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای آن‌گاه‌ با حضور در اجتماع‌ مردم‌ روستای «اروست‌» به‌ احساسات‌ گرم‌ و صمیمی آنان‌ پاسخ‌ دادند و در سخنان‌ کوتاه‌ با ابراز خوشحالی از این‌ دیدار، به‌ آنان‌ گفتند که‌ از صمیم‌ قلب‌ شما عزیزان‌ را دوست‌ دارم‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری نسبت‌ به‌ محرومیت‌های مردم‌ این‌ روستا ابراز تأثر کردند و آن‌ را همانند سایر نقاط محروم‌ کشور، از آثار حاکمیت‌ رژیم‌ ستمشاهی و ناشی از چپاول‌ سرمایه‌های کشور از سوی بیگانگان‌ و اسراف‌ و نابودی ثروت‌های فراوان‌ این‌ سرزمین‌ در سلطه‌ طاغوت‌ دانستند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی زدودن‌ هرگونه‌ محرومیتی را از کشور یک آرزوی دیرینه‌ خود خواندند و فرمودند: «مسئولان‌ نظام‌ اسلامی در پی آن‌ هستند که‌ با تلاش‌ و مجاهدت‌ خود ایران‌ را بگونه‌ای آباد کنند که‌ دیگر هیچ‌ نشانی از فقر و محرومیت‌ در آن‌ باقی نماند و امروز همت‌ مسئولان‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ است‌ تا بلکه‌ بتوانند چهره‌ آنان‌ را شاد و دل‌هایشان‌ را از نور امید منور کنند و در سایه‌ همین‌ تلاش‌ها، ده‌ها هزار روستای کشور که‌ زمانی در حد اعلای محرومیت‌ بودند، امروز آباد و شکوفا شده‌اند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای قطع‌ دست‌ چپاولگران‌ بیگانه‌ از مخازن‌ عظیم‌ ثروت‌ در ایران‌ را عامل‌ اساسی دشمنی‌ آمریکا، ملحدین‌، کفار و مستکبرین‌ با ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ از روحیه‌ با نشاط، صمیمی و معنوی اهالی روستای «اروست‌» تجلیل‌ و تمجید به‌ عمل‌ آوردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری این‌ دیدار را با اقامه‌ نماز جماعت‌ در جمع‌ روستاییان‌ به‌ پایان‌ بردند و به‌ شهر ساری بازگشتند.

دبیرستان ۲۷ سال پیش المهدی اروست ساری که با محرومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اکنون و پس از گذشت سال‌ها و در سایه سفر پرخیر و برکت و قدمگاه رهبری شاگردان زیادی را تقدیم کرده که برخی از آنان در راه دفاع از وطن و ارزش‌ها به شهادت رسیدند؛ آری، سفر رهبری در آن روز بارانی و سرد پاییزی، بهار را همراه خود به «اروست» آورده بود!

پاییزی که با قدوم «رهبری» بهار شد!/سفری پربرکت حتی پس از ۲۷ سال

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =