کد خبر : 310159
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
-

چین دست‌کم ۱۵۱ بار با پهپادهایش ناوهای آمریکایی را رصد کرده است

چین دست‌کم ۱۵۱ بار با پهپادهایش ناوهای آمریکایی را رصد کرده است

براساس اسناد تازه منتشر شده نیروی دریایی آمریکا، طی پنج سال گذشته ناوهای آمریکایی توسط جاسوس‌های مظنون چینی و با پهپادها ده‌ها بار مورد حمله و عکسبرداری قرار گرفته‌اند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از دیلی میل، این اسناد تازه منتشر شده نشان می‌دهند که ناوگان‌های آمریکایی توسط پهپادهای ناشناس که ظاهرا نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام را زیر نظر داشتند، ده‌ها بار دچار مشکل شده‌اند.

از جمله این رویدادها می‌توان به فرود آمدن یک پهپاد بر روی یک ناو آمریکایی در هنگ‌کنگ، دستگیری یک تبعه چینی در پرل هاربر که یک پهپاد را به پرواز درآورده بود، و یک سری پهپاد دیگر که اطراف یک انبار هسته‌ای جاسوسی می‌کردند، اشاره کرد.

در مجموع، حدود ۳۵ گزارش از این رویدادها مربوط به سال ۲۰۱۷ میلادی بودند و نیروی دریایی ۱۱۶ گزارش دیگر را مجبور بود که به خاطر آنکه حاوی اطلاعات محرمانه بودند، مخفی نگه دارد.

این گزارش‌ها تاکید دارند که رویارویی پهپادها امری عادی شده و برخی از آنها در حقیقت تلاش دشمنان برای جاسوسی، نظارت یا ارعاب نیروهای آمریکایی در داخل و خارج از کشور هستند.

یکی از نگران‌کننده‌ترین رویدادهای ذکر شده در سوابق نیروی دریایی آمریکا، موضوع ناو یو اس اس پل همیلتون است که در ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی در سن دیگو پهلو گرفته بود.

براساس این گزارش، یک سری از پهپادها ۳۰ و ۳۱ ژوئیه به خدمه این ناو حمله کرده بودند. دوربین این ناو توانسته بود یکی از این پهپادها را که ابتدا در شب قبل از حمله بر فراز این کشتی پرواز می‌کرد، شناسایی کند.

درست دو هفته قبل از این رویداد، این ناوشکن توسط یک سری پهپاد دیگر مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

چهار رویداد دیگر مرتبط با هنگ‌کنگ وجود داشت که یکی از مهم‌ترین آنها ماجرای ناوشکن یو اس اس شیفی است که در اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی دو پهپادی را که بر فراز این ناو پرواز می‌کردند، گرفتار کرد.‌

براساس گزارشات نیروی دریایی آمریکا، یکی از این پهپادها بر روی این ناو آمریکایی فرود آمد، جایی که خدمه توانستند آن را سالم گرفته و به تیم تحقیقات کیفری نیروی دریایی ارائه دهند.

در این گزارش چیزی از نتیجه آن تحقیقات ذکر نشده بجز اینکه این اقدام احتمالا تلاشی برای جاسوسی از ناو یو اس اس شیفی بوده است.

اطلاعات زیادی از سه رویداد دیگر در هنگ‌کنگ منتشر نشده است بجز اینکه ناو یو اس اس ماکین آیلند حضور چندین پهپاد بر فرازش را طی سه روز در آوریل ۲۰۱۷ میلادی گزارش داد.

پرواز پهپادها در سال‌های اخیر امری رایج شده است و در برخی موارد از پهپادهایی که قابلیت‌های کمتری دارند برای گیج کردن سیستم‌های امنیتی یا تحقیق درباره تجهیزات دفاعی استفاده می‌شود.

چین دست‌کم ۱۵۱ بار با پهپادهایش ناوهای آمریکایی را رصد کرده است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 13 =