کد خبر : 310154
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
-

مدیران دستگاه‌ها با فروش املاک مازاد اعتبارات پروژه‌های اولویت‌دار را تامین کنند

مدیران دستگاه‌ها با فروش املاک مازاد اعتبارات پروژه‌های اولویت‌دار را تامین کنند

استاندار مازندران احصا و جمع‌آوری املاک دولتی را توسط دستگاه متولی مورد تاکید قرار داد و گفت: املاک مازاد دولتی سرمایه‌ای است که برای توسعه زیربنایی استان باید استفاده شود.

به گزارش عصرقائم، سید محمود حسینی‌پور در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ضمن تبریک اعیاد ربیع‌الاول اظهار کرد: توجهات ائمه اطهار در عرصه‌ها مختلف سبب شد تا بحران‌های مختلف را پشت سر بگذرانیم. این مهم در معادلات دنیای ابرقدرت‌ نمی‌گنجد.

وی با اشاره به تامین اعتبارات استان از بابت سفر ریاست جمهوری به مازندران گفت: تاکنون حدود ۴۰ درصد اعتبارات مصوب سفر جذب شد. هرچه در جذب اعتبارات موفق‌ترباشیم اعتبارات سفرهای بعدی زودتر محقق می‌شود.

استاندار مازندران شرط جذب بودجه ملی را پیگیری دستگاه‌های اجرایی در استان دانست و افزود: با پیگیری معاون عمرانی استان پروژه‌های مختلفی با همکاری شرکت خاتم‌الانبیاء در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم نخستین فاینانس چین در مازندران رقم خورد، تصریح کرد: قرارداد با چین در حوزه برق استان است؛ این قرارداد برای چین هم مهم است.

حسینی‌پوربا اعلام اینکه در چند روز آینده کلنگ‌زنی بحث آزادراه را خواهیم داشت، گفت: ساماندهی راه‌های روستایی از اقدامات موثری است که با همکاری سپاه کربلای استان در حال انجام است.

وی افزود: همچنین قراردادی هم که با شرکت خاتم‌الانبیاء با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در بخش راه سازی منعقد شد برای تکمیل پروژه‌هایی که سال‌هاست در استان مانده موثر است.

وی مولد سازی را امری مهمی برای تکمیل پروژه‌های استان دانست وگفت: مازندران در کریدور شمال ـ جنوب است، برای توسعه صادرات، دستگاه‌های اجرایی باید از این بستر استفاده کنند.

استاندار مازندران با تاکید براینکه در استان نباید برگشت بودجه داشته باشیم، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب بودجه تلاش کنند. دراین بخش نظارت مستمر انجام می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با فروش املاک مازاد اعتبارات پروژه‌های اولویت‌دار را تامین کنند.

حسینی‌پور احصا و جمع‌آوری املاک دولتی را توسط دستگاه متولی مورد تاکید قرار داد و گفت: املاک مازاد دولتی سرمایه‌ای است که برای توسعه زیربنایی استان باید استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بنا به تاکیدات رهبری در دولت سیزدهم شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار دارند، یادآور شد: در مازندران مجموع متقاضیان شرکت‌های دانش بنیان پاسخ مثبت دریافت کردند.

استاندار مازندران اصل توسعه استان را در جذب سرمایه گذاری خصوصی دانست و ادامه داد: صنعت گردشگری، امور زیربنایی، توسعه برق، شرکت‌های آب و صنعت مازندران از موئلفه‌های است که باید با جذب بخش خصوصی مشکلات استان حل شود.

رضا علیخانی معاون عمرانی استانداری نیز با تاکید براینکه برای تامین مالی غیر مستقیم باید خلاقیت و مهارت به کار گرفته شود، اظهار کرد: بحث تهاتر نفت و فاینانس برای تامین اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه برخی آثار پروژه‌های نیمه تمام در مازندران دغدغه مسوولان شده است، گفت: مصوب شد با تهاتر اراضی در اختیار مسکن و شهرسازی تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان قرارگاه خاتم الانبیاء پروژه‌ها را به اتمام برساند.

مدیران دستگاه‌ها با فروش املاک مازاد اعتبارات پروژه‌های اولویت‌دار را تامین کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − نه =