کد خبر : 310136
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
-

نوشابه‌خورهای بیخیال!

نوشابه‌خورهای بیخیال!

شرکت پپسی‌کو پیش‌بینی درآمد و سود ناشی از افزایش قیمت را پس از فروش قوی‌تر از پیش‌بینی‌شده در سه ماهه سوم ناشی از قیمت‌های بالاتر افزایش داد.

به گزارش عصرقائم، پپسی کو گفت که قیمت‌های بالاتر به نظر نمی‌رسد مشتریانی که برندهایی را کالایی مقرون به صرفه می‌دانند، منصرف کند. قیمت‌های موادغذایی در ایالات‌متحده در سه ماهه سوم به افزایش خود ادامه دادند. آنها در سال گذشته ۱۳.۵ درصد افزایش یافته‌اند که بزرگ‌ترین افزایش ۱۲ ماهه از سال ۱۹۷۹ است.

این شرکت اعلام کرد درآمد سه ماهه سوم با ۹ درصد رشد به ۲۱.۹۷ میلیارد دلار رسیده است. به گفته تحلیلگران، این رقم بالاتر از انتظار وال‌استریت و ۲۱ میلیارد دلار بود. درآمد خالص ۲۱ درصد افزایش یافت و به ۲.۷ میلیارد دلار رسید. بدون احتساب مواردی مانند تعطیلی تولید در روسیه، این شرکت ۱.۹۷ دلار به ازای هر سهم درآمد کسب کرد. این همچنین پیش‌بینی ۱.۸۴ دلار وال استریت را شکست داد.

تسلط پپسی بر بازار نوشابه‌های گازدار با کوکاکولا به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است و تاثیر اندکی بر تقاضا دارد. البته مصرف‌کنندگان که با افزایش بی‌امان تورم مقابله می‌کنند، به منظور کاهش هزینه‌ها، بیشتر در خانه غذا می‌خورند تا در رستوران‌ها. میانگین قیمت‌ها برای سه ماهه منتهی به سوم سپتامبر ۱۷ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، گرت نلسون، تحلیلگر ارشد سهام در تحقیقات CFRA گفت: نتایج پپسی یک بار دیگر قدرت ارزش برند آن را در یک محیط تورمی نشان می‌دهد. این شرکت اکنون انتظار دارد که درآمد اصلی سال ۲۰۲۲ از ۱۰ درصد قبل ۱۲ درصد افزایش یابد و این سومین باری است که پیش‌بینی خود را در سال جاری افزایش می‌دهد. این شرکت گفت که انتظار دارد سود هر سهم ۱۰ درصد از ۸ درصد قبلی افزایش یابد.

تولیدکنندگان جهانی موادغذایی بسته‌بندی شده نیز با هزینه‌های بالاتر بسیاری از کالاها و فشارهای زنجیره تامین مقابله می‌کنند که به دلیل درگیری روسیه و اوکراین تشدید شده است.

نوشابه‌خورهای بیخیال!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =